تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال نوجوانان گفت: تیم والیبال نوجوانان به همه اهداف مدنظر خود از جمله شرایط قدی خوب و سرویس پرشی دست یافت و فقط قهرمان آسیا نشد.

به گزارش ایرنا، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی مردان و رده‌های سنی مختلف کشور در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این تیم‌ها از ساعت ۱۰ امروز (شنبه ۳۰ مهرماه) به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون آغاز ‌شد.

سرمربی تیم نوجوانان در گزارش خود به این کمیته افزود: از اسفند ۹۸ کرونا غالب شد و بیش از همه در استعدادیابی و نوجوانان مشکلاتی داشتیم. به مدت دو سال مسابقات تعطیل شد و بازیکنان تجربه ای نداشتند. فدراسیون اهدافی را دنبال کرد و کشف استعدادهایی که در سال های آینده به تیم ملی بزرگسالان برسند، از مهمترین اهداف فدراسیون در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا که در تهران برگزار شد، ایران دوم شد. تیم نوجوانان به همه اهداف مدنظر خود از جمله شرایط قدی خوب و سرویس پرشی دست یافت و فقط قهرمان آسیا نشد.

محمد وکیلی در ادامه به اردوهای آمادگی تیم اشاره کرد و گفت: بازیکنان در اردو از میانگین دو متر قد عبور کردند. پس از یک سال میانگین قدی تیم ۶۴ سانتی متر افزایش یافته است که حدودا هر بازیکن ۴ سانتی متر می‌شود. بازیکنانی که انتخاب شده‌اند در شرایط خوب خود قرار دارند و برای عضویت در تیم ملی بزرگسالان مشکل قدی ندارند. یک تیم باید ۱۴ امتیاز از حمله، حداقل ۳ امتیاز از دفاع، حدود ۲ امتیاز از سرویس و ۵ تا ۶ امتیاز هم از اشتباهات حریف به طور طبیعی به دست آورند.

وی با بیان‌ این‌ که باید در ابتدای راه آماده سازی نسل جدید والیبال ایران صبوری داشته باشیم، گفت: چرا به ژاپن در دیدار فینال باختیم؟ در حمله ۴۹ درصد ایران و ژاپن ۴۵ درصد موفق بودند. تیم ایران در دریافت ۶۱ درصد موفقیت داشت و ژاپن ۴۵ درصد. در سه ست ۲۵ امتیاز اشتباه فردی داشتیم و ژاپن ۱۳ امتیاز داشت.

وکیلی تصریح کرد: به اختلاف هشت امتیاز در سه ست باختیم و کافی بود اشتباهات تیمی کمتری داشتیم. آیا تمام بازی ها به این شکل بوده؟ بله اما خوب آن روز شرایط خاصی بود و تماشاگر در سالن حضور داشت اما طبق آمار چیزی به لحاظ فنی کمتر از ژاپن نداریم و تنها در دریافت موجی ضعیف هستیم. به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف هستیم و روزی پنج ساعت کار می‌کنیم.

میلاد تقوی دبیرکل، وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون، بهروز عطایی، غلامرضا مومنی‌مقدم و محمد وکیلی سرمربیان تیم‌های ملی و رده‌های سنی مختلف مردان ایران، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، ناصر میرفخرایی، علی پورعروجی، منوچهر پورحسن، سعید درخشنده، مصطفی کارخانه، امیر طلوع‌کیان، محمدرضا تندروان، جمشید حمیدی، علی شاکری، جواد مهرگان و امیرحسین منظمی شرکت کنندگان در این نشست هستند.