بجنورد-ایرنا- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل ۲۷ استان تدوین و رونمایی شده است.

سردار رسول رحیمی روز شنبه در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در سه استان کشور در مرحله پایانی و در حال اتمام است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافندغیرعامل استان خراسان شمالی در اواخر زمستان سال ۹۹ تهیه و رونمایی شد و استان تهران در این زمینه عقبتر از سایر استانهاست.

وی عنوان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل، احصای سرمایه های استان است و دستگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

رحیمی در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه های پدافندغیرعامل در زمینه پتروشیمی خراسان گفت: بازدید و بررسی از زیرساخت های استان انجام شد و این مجتمع بدلیل اشتغالزایی منطقه باید از آسیب دور باشد.

وی عنوان کرد: استانداری خراسان شمالی و مدیرکل پدافند غیرعامل استان برای کاهش آسیب پذیری پتروشیمی خراسان برنامه دارند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: ایمنی سازی، کاهش آسیب پذیری و مصون سازی مجموعه پتروشیمی در برنامه است و پیگیری می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند و یکی از ویژگی های این استان دارا بودن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است.