گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت که تاکنون هیچ گزارشی از صدمه جانی یا خسارت مالی ناشی از ۲ زلزله پیاپی بامداد امروز (یکشنبه) در این شهرستان دریافت نشده است.

نادر گرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله که در عمق ۱۹ کیلومتری باشت رخ داد ستاد مدیریت بحران به حال آماده باش درآمده است.

گرامی با بیان اینکه گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند افزود: مرکز زلزله در روستای خان احمد و حوزه کوه خامی باشت بوده و تاکنون هیچ گونه خسارت مالی یا جانی از سوی دستگاه های ذیربط و یا مردم گزارش نشده است.

وی اظهار داشت:  هم اکنون به طور مداوم با بخشداران و دهیاران منطقه در تماس هستیم و وضعیت منطقه به صورت لحظه ای رصد می شود.

فرماندار باشت افزود: دستگاه‌های امدادی نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه اتفاق در کمترین زمان ممکن خدمات‌رسانی کنند.

زلزله‌ای به قدرت ۴.۳ ریشتر ساعت پنج و ۲۵ دقیقه و ۲۷ ثانیه بامداد امروز ( یکشنبه  )شهر باشت مرکز این شهرستان را تکان داد.

همچنین زلزله‌ای به قدرت ۲.۵ ریشتر ساعت هفت و  سه دقیقه و چهار ثانیه صبح روز یکشنبه  شهر باشت مرکز این شهرستان را تکان داد.

این زمین لرزه ها در عمق ۱۹ و ۱۱ کیلومتری رخ داد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.