شهرکرد -ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر بهره برداری به موقع از طرح‌های نیمه‌تمام گفت: هم اکنون ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در این استان وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در نشست معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با تعدادی از مدیران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:امسال ۱۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و محرومیت‌زدایی به این استان ابلاغ شده که از این مبلغ تاکنون ۹۶۰ میلیارد ریال برابر ۶.۶۶ درصد تخصیص پیدا کرده است.

شهریارپور منابع ملی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری را ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار متوازن ملی برای استان تصویب شده که تاکنون یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

وی مجموع اعتبارات ملی و توازن چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری را ۱۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: از مجموع ۱۲۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به استان تاکنون ۱۰.۵ درصد تخصیص داده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اعتبارات عمومی استان را ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال‌جاری دانست و اظهار داشت: از این مبلغ تاکنون ۱۵ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی به تصویب اجرای ۸ طرح جمع‌آوری فاضلاب در استان اشاره و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها به ۴ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد که از این مبلغ یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی، یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و یک‌هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب استان تامین و هزینه می‌شود.

شهریارپور به تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های زیرساختی مرتبط با زمین‌لرزه کوهرنگ اشاره و تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۵۰ درصد اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: برای حادثه‌دیدگان زمین‌لرزه کوهرنگ تاکنون ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تخصیص پیدا کرده و ۴۹۶ واحد احداث، سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی تعمیر، سه هزار و ۲۰۱ کمک معیشتی و ۳۲۴ کمک هزینه دامی به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان خواسته‌های خود را در خصوص اعتبارات و طرح‌های توسعه‌ای ارائه کردند.