همدان- ایرنا- هیات‌های برتر ورزشی شهرستان ملایر با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، روسای هیات‌های ورزشی و اصحاب رسانه معرفی و از پنج هیات ورزشی فوتبال، هندبال، شطرنج، ووشو و هیات فرهنگی تجلیل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در نشست روسای هیات‌های ورزشی شهرستان ملایر با مسئولان اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش را در سطح استان و به ویژه شهرستان ملایر مهیا کنیم.

«علی حقیقی» ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه ورزش با وجود قهرمانان و پهلوانان ورزشی دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان ملایر و مسئولان بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را تکمیل و سرانه ورزشی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ملایر جایگاه خوبی در رشته‌های توپی و انفرادی و توسعه ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی دارد، ادامه داد: به‌تازگی تیم فوتبال سردار زند ملایر وارد لیگ دسته سه فوتبال کشور شده و امیدواریم این تیم بتواند نتایج خوبی کسب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تیم فوتبال سردار زند نیاز به حمایت دارد و نباید آن را تنها گذاشت، اظهار داشت: آماده کمک به این تیم هستیم و اسپانسر باید برای این تیم جذب شود تا شاهد حضور موفق آن در مسابقات لیگ باشیم.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» ضمن تاکید بر لزوم توجه به تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی ملایر، گفت: بیشتر از اینکه دنبال احداث پروژه‌های جدید ورزشی باشیم، تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی در اولویت است، در حالیکه برخی سالن‌های ورزشی با هزینه‌های میلیاردی رها شده است.

وی خواستار ارایه پیشنهادها و نیازهای اساسی هیات‌های ورزشی و پیگیری آن در سطح ملی و استانی شد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بالایی دارند که در این دولت باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احیای سمن‌ها تاکید و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌ شده مجوز احداث تعدادی زمین‌ چمن مصنوعی را در برخی روستاهای ملایر اخذ کردیم که در برخی از روستاها با همکاری اهالی دیوارکشی و تسطیح زمین انجام‌ شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین با اشاره به بازگشایی مجدد خانه کشتی ملایر، ادامه داد: کشتی ملایر در تاریخ ورزش کشور پرچمدار است.

وی ملایر را دارای استعدادهای برتر ورزشی دانست و گفت: روسای هیات‌های ورزشی این شهرستان باید از اختلاف و حاشیه‌ها دوری و با تقویت وحدت و همدلی، برای توسعه ورزرش و پرورش استعدادهای تلاش کنند.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با همفکری هیات‌های ورزشی این شهرستان، طی ۱۰ روز آینده چشم‌انداز و نقشه راه ورزش ملایر تهیه و ارایه شود.

«هادی بیگی‌نژاد» با تاکید بر اینکه هیات‌های ورزشی باید به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و چشم‌انداز یکساله باشند، افزود: تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و پروژه‌های عمرانی احصا و شناسایی شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بدون نظر هیات‌های ورزشی کاری انجام نمی‌دهیم، یادآور شد: ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای هیات‌های ورزشی این شهرستان اخذ و بر طبق نیاز بین آنها توزیع شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌ شده در حوزه ورزش و جوانان این شهرستان، بیان کرد: توسعه ورزشگاه همگانی اولویت مهم ما است که در این راستا تعداد ایستگاه‌های  ورزش صبحگاهی در ملایر به هفت ایستگاه ارتقا یافت و چند همایش پیاده‌روی برگزار شد.

«حمیدرضا سپهری‌نیا» برگزاری جام پرچم با حضور بیش از ۴۰ تیم ورزشی از روستاهای مختلف، میزبانی مسابقات مختلف استانی و کشوری ورزشی همچون هندبال، فوتبال، شطرنج و تکواندو، اعزام ورزشکاران ملایری به مسابقات بین‌المللی و جهانی و اعزام دختران هندبالیست ملایری به مسابقات بین‌المللی، از جمله عملکردهای شاخص این شهرستان در حوزه ورزش برشمرد.

وی ادامه داد: در راستای تزریق امید به جوانان و نوجوانان، سالن‌های ورزشی روستاهای زنگنه و پیهان بازگشایی شد و سالن ورزشی روستاهای جوزان و توچغاز نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر همچنین بازگشایی دوباره خانه کشتی به همت مسعود مصطفی‌جوکار قهرمان کشتی و احداث زمین‌های چمن مصنوعی در ۶ روستای ملایر با کمک نمایندگان مجلس را از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان ملایر عنوان و بیان کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه تعمیر و تجهیز در حال جذب است.

سپهری‌نیا همچنین به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، مسابقات مختلف به یاد و نام شهدا و دوره‌های مختلف فرهنگی و آموزشی را از دیگر اقدامات در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده هیات فوتبال ملایر به عنوان برترین هیات ورزشی معرفی شد و هیات هندبال، هیات‌های ووشو و شطرنج در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند و هیات ورزش‌های روستایی و عشایری ملایر به‌ عنوان هیات برتر ورزشی در بخش فرهنگی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از روسای هیات‌های ورزشی این شهرستان نیز تقدیر شد، شهرستان ملایر دارای بیش از هشت هزار ورزشکار سازمان یافته است.