شاهرود – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، آنفلوآنزا و بیماری‌های مشابه پیشگیری است، گفت: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی تزریق و تکمیل واکسیناسیون است.

حسین شیبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تکمیل دوره واکسیناسیون برای تمامی افراد جامعه ضروری است، افزود: تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا به ویژه برای افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، قلبی و عروقی و چاقی دارند، مورد تاکید است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: پرهیز از دورهمی‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و دوری از فردی که دارای علائم مشکوک به سرماخوردگی است، توصیه می‌شود.

شیبانی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در زیرمجموعه این دانشگاه به آرامی در حال انجام است، تصریح کرد: تزریق دُز چهارم (یادآور) در شهرستان‌های شاهرود و میامی رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه پیگیری خانه به خانه تزریق واکسن توسط مجموعه علوم پزشکی شاهرود در دستور کار است، ادامه داد: مبتلایان به آنفلوآنزا علائمی شبیه به بیماران کرونایی دارند که پس از آزمایش نوع بیماری آنها مشخص می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی چند روز گذشته روند مراجعه بیماران با علائم مشکوک به کرونا در شرق استان سمنان بیشتر شده است، افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود طی چند روز گذشته افزایش داشته است.

هم اکنون شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

برچسب‌ها