به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامهریزی استان مرکزی، افزود: بهرهگیری از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی استان در خصوص تامین مکان آموزشی در مناطق کم برخوردار استان به ویژه شهرستانهای اراک، ساوه و شازند امری ضروری است.
وی تاکید کرد: فصل قانون ۲۰۲۰ در لایحه برنامه هفتم و به دنبال آن در بودجه ۱۴۰۲ باید پیشبینی شود و از مسیر دستگاههای مربوطه این مهم باید دنبال شود و ما هم با بهرهگیری از ظرفیت موجود در استان این اقدام را با سازمان مدیریت و برنامهریزی استان با جدیت پیگیری می کنیم و این پیشنهادات باید به صورت مکتوب ارائه شود تا در اسرع وقت در گردش کار به جریان بیفتد و رونوشت آن نیز به استانداری مرکزی تحویل شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مجموعه اقدامات مسئولان نظام تعلیم و تربیت استان قابل تقدیر است و شاخصهایی که طبق قانون برنامه ارائه شده را باید تدوین کرد و ارزیابیهای دیگری را نیز در این راستا انجام داد.
مخلص الائمه ادامه داد: موضوعات این نشست، ارائه برنامه منطبق با شاخصهای ابلاغی سازمان برنامه و بودجه بود و چنانچه بخواهیم در این خصوص وارد مسائل محتوایی شویم شاخص گذاری آن تا حدودی دشوار و پیچیده است اما باید شاخصها موجود باشد تا بتوان تحلیل درستی از آن انجام داد و سلیقهای عمل نکرد.
وی گفت: موضوع تعیین تکلیف املاک مازاد دستگاههای اجرایی باید اجرایی شود و برای این تکلیف قانونی جریمه و تنبیهاتی نیز پیشبینی شده است و چنانچه از سوی دستگاههای اجرایی موارد معرفی نشود از طریق دیگری اقدام می شود و منابع حاصل از فروش این املاک آزاد دیگر به استان باز نمی گردد و ممکن است به دو شکل متضرر شویم و هم ملک از دست برود و هم اعتبار آن به استان بازنگردد و مطابق اولویتهای ما عمل نشود.
استاندار مرکزی با اشاره به وجود املاک مازاد آموزش و پرورش استان به ویژه در یکی از شهرستانها که از سوی مدیر کل اقتصاد و دارای استان مطرح شد گفت: ملکی که مغازه است و در یک منطقه تجاری قرار دارد و متراژ بالایی نیز ندارد و یا ملکی که در کنار سه مدرسه دیگر که تخریب شده و کارکرد خود را از دست داده را می توان با تغییر کاربری به صنعتی و مسکونی ارزش افزوده برای آن ایجاد کرد.
مخلص الائمه گفت: کارگروهی که در قانون در این راستا پیش بینی شده و تکلیف اموال و املاک مازاد را تا پایان پاییز با کمک آموزش و پرورش احصا کنیم.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای کنونی جامعه گفت : فضایی در نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزشی اکنون ایجاد شده که بخشی از بدنه دانش آموزی و دانشجویی بر اساس تحقیقات و آمارهای موجود فراگیری زیادی در کل کشور ندارد و درصد بسیار کمی از دانش آموزان و معلمان مقابل جریان فکری و ارزشی نظام قرار گرفتند و قابل اندازه گیری نیست و خیلی کمتر از درصد است.
مخلص الائمه افزود: در این حال که اقشار مختلف کشور با آن درگیر هستند این امکان وجود دارد که بسترهایی از نارضایتی را ایجاد کرده باشند که امید است در آموزش و پرورش در سطح کشور، برنامهها تقویت شود.