شیراز - ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش وپرورش گفت: تلاش خواهیم کرد برای دانش آموزان محصل در رشته محیط بانی در زمینه سربازی آنها تسهیلاتی را ایجاد کنیم به نحوی که بتوانند دوران سربازی خود را در محیط زیست سپری کنند.

بر اساس گزارش روز سه شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، دکتر عباس بیات در آیین افتتاح رشته محیط بانی  در هنرستان کشاورزی ناحیه دو شیراز گفت : شناخت خود و محیط زیست از عناصر مهم برنامه‌ درسی رشته محیط بانی است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از عناصر برنامه درسی در رشته محیط بانی این است که دانش آموز خود و محیط زیست پیرامونش را بشناسد و باخدا رابطه مناسبی برقرار کند.

بیات ، با بیان اینکه  این رشته زمینه تربیتی دارد و یک مشارکت راهبردی برای انجام یک کار مردمی را ایجاد می کند خطاب به دانش آموزان محصل در این رشته گفت: شما دانش آموزان دررشته خوب و تاثیر گذاری مشغول به تحصیل شده اید و اولین مدال شما، مدال ایثارگری است.

وی گفت: شما به عنوان دانش آموز در خط مقدم حفظ محیط زیست قرار دارید.از حسن های تحصیل و اشتغال دراین رشته این است که با طبیعت مانوس هستید و نزدیکی شما به خدا چند برابر سایر رشته هاست.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: شما با تحصیل در این رشته با توجه به آینده نگری آن، خطر سال های آینده را در بحت محیط زیست پیشگیری می کنید. به خود ببالید که فردی موثر برای جامعه و کشور عزیزمان هستید. 

فارس استان پیشتاز با تاسیس رشته محیط بانی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: محیط زیست مجموعه ای است که زیرساخت آن مردمی و می‌تواند در اذهان مردم تاثیرگذار بوده و در فرهنگ سازی بسیار موثر است.

  محمد خلیل عسکری در آیین افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه دو شیراز  گفت: افتخار می کنیم اولین استانی هستیم که تاسیس رشته محیط بانی را کلید می زند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که با دیگر ادارات ارتباط بگیرد و در توسعه متوازن رشته های مختلف ایجاد کند و امروز از این فرصت برای آموزش سواد و اخلاق محیط زیستی برای دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

عسکری با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است گفت:با همکاری وزارت آموزش وپرورش هنرستان های دانش بنیان در فارس راه اندازی خواهد شد که در حال رایزنی برای راه اندازی ۵ هنرستان دانش بنیان با تدریس درس ها به صورت عملی به خصوص در حوزه کشاورزی هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شروع هر سال با تحول طبیعت است و شاعر حماسی سرزمینمان فردوسی در اشعار خود از طبیعت یاد می کند و نام کتاب های استاد سخن سعدی نیز که بوستان و گلستان است، نشان می دهد در فرهنگ ایرانی نگاه به طبیعت و بهره گیری از طبیعت نهادینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در فرهنگ ایرانی و اسلامی و سوره های قرآن از طبیعت بسیار یاد شده است وبا اشاره به اسامی سوره های رعد، نحل، نمل، عنکبوت و نجم که با نام طبیعت آغاز شده اند اظهار داشت: نام سوره های قرآن به نام اجزای طبیعت گره خورده است. 

عسکری افزود: با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام (ص) که اگر علم در ثریا باشد مردمی از دیار سلمان فارسی به آن دست می یابند ادامه داد: محیط زیست مجموعه ای است که زیرساخت آن مردمی است و می‌تواند در اذهان مردم تاثیرگذار بوده و در فرهنگ سازی بسیار موثر است. 

آغاز فعالیت مدرسه محیط بانی با ۱۵ دانش آموز

مدیر کل محیط زیست استان فارس نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر رشته تحصیلی محیط بانی با ۱۵ دانش آموز کار خود را آغاز خواهد کرد.

عطا پورشیرزاد گفت: کمبود محیط بان و تلاش برای پرورش محیط بانان حرفه ای سبب شد رشته محیط بانی در مدارس فارس راه اندازی شود.

وی گفت: قرار گرفتن مدرسه محیط بانی استان فارس در کنار پارک ملی بمو سبب شده این دانش آموزان کار محیط بانی را همراه با دروس علمی به صورت عملی هم فرا گیرند.