گرگان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: وزیر صمت دولت سیزدهم دارای نقشه راه برای تحول در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت در یک دوره هشت ساله بوده که نخستین مرحله اجرای آن را از ابتدای امسال عملیاتی کرده است.

درویش‌علی حسن‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اجرای این نقشه راه توسط این وزارتخانه طی سه مرحله آمادگی (یکساله)، بازآفرینی و تعالی کسب و کار  (دوره سه ساله) و گسترش مبادلات بین‌المللی (دوره چهار ساله) طراحی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در این بازه زمانی کوتاه ، اجرای مرحله نخست این نقشه راه شامل اصلاح بخشی از ساز و کارها نتیجه داده و شاهد آغاز تحول هستیم.

به گفته وی ، اجرای طرح مزبور با وجود چالش در حوزه اقتصادی کشور و متاثر از شرایط اعمال تحریم‌ها، افزایش تورم جهانی کالا و حامل‌های انرژی و داخلی ناشی از اصلاحات همزمان افزایش دستمزد، نرخ ارز و عمومی تورم، عملیاتی شده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: با تکمیل ساز و کارها تا پایان امسال، محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی بهبود یافته و ابزارهای حکمرانی نوین هم برای حاکمیت تا حد زیادی آماده می‌شود تا در  سال آینده شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.

وی تاکید کرد: وزیر صمت دارای برنامه تحولی با بهره‌گیری از استادان دانشگاهی مرتبط بوده و با توجه به ریل‌گذاری که طی یکسال گذشته در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت داشته‌اند بخشی از نتایج آن ملموس بوده و به طور قطع مابقی در آینده نه چندان دور به ثمر خواهد نشست.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود وزیری که در راس وزارتخانه‌ای با حجم فعالیت بسیار بالا قرار گرفته فرصت بیشتری برای دستیابی به اهدافش داشته باشد.