ارومیه - ایرنا - رییس فدراسیون ناشنوایان با قدردانی از توجه وزیر ورزش و جوانان به قهرمانان ورزشی این فدراسیون، گفت: حمایت جدی از قهرمانان ورزشی ناشنوای کشور باید در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مهران تیشه گران روز سه‌شنبه در مجمع سالانه هیات ورزشی ناشنوایان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سطح حمایت از ورزشکاران این فدراسیون باید ارتقا یابد، افزود: وزیر ورزش و جوانان محبت خاصی به فدراسیون ناشنوایان دارند در همین راستا تقاضامندیم حمایت‌ها از قهرمانان ملی این فدراسیون افزایش یابد.

وی اظهار کرد: اینکه قهرمانان ملی ناشنوا حدود یک دهم سایر قهرمانان پاداش بگیرند، قابل قبول نیست.

رییس فدراسیون ناشنوایان با بیان اینکه به دنبال استخدام قهرمانان ملی ناشنوا هستیم، ادامه داد: در حمایت از نام آوران این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در حمایت از ورزشکاران، گفت: خوشبختانه طبق اطلاعاتی که مدیرکل ورزش و جوانان در اختیار ما گذاشت، طی روزهای گذشته استاندار با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای اتمام سالن ورزشی این هیات، موافقت کرده است.

 تیشه گران با بیان اینکه هیات ورزشی ناشنوایان آذربایجان‌غربی یک الگو در سطح ملی است، تاکید کرد: قهرمانی ناشنوایان در رشته‌های مختلف ورزشی، نتیجه تلاش‌های شبانه روزی و استعداد یابی هیات‌های استانی در مناطق است و در همین راستا هیات ناشنوایان آذربایجان‌غربی یک الگو در سطح کشور است.

وی یادآور شد: هیات ورزشی ناشنوایان آذربایجان‌غربی در همین ۲ سال پیش رتبه ۳۰ کشوری را داشت که با تغییر مدیریت و اعمال سیاست‌های جدید، باید اعلام کنیم که امروز این هیات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رییس فدراسیون ناشنوایان با تاکید بر ضرورت شناسایی استعداد قهرمانی در مناطق، اضافه کرد: فدراسیون تمامی تلاش خود را برای حمایت از ورزشکاران به کار می‌گیرد.

۱۴ ملی پوش ناشنوایان در آذربایجان‌غربی
 
رییس هیات ناشنوایان آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه این استان دارای ۱۴ ملی پوش در رشته‌های مختلف ورزشی است، گفت: از ۱۷ رشته ورزشی توانستیم هفت رشته آن را در سطح استان فعال کنیم.

عبدالسلام معروفی ادامه داد: با تلاش‌های همکاران، هم اکنون پنج هیات شهرستانی نیز در آذربایجان‌غربی فعال شده و در تلاش برای ارائه خدمات به ورزشکاران است.

به گفته وی، در طول یکسال گذشته برای هیات ورزشی ناشنوایان آذربایجان‌غربی فقط ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شده است که بخش اعظمی از آن حدود ۹۰ میلیون تومان مربوط به میزبانی از اردوها است.

معروفی با قدردانی از رسانه‌ها در حمایت از هیات ورزشی ناشنوایان استان، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در استعدادیابی از قهرمانان مستعد در حال انجام است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، برای کشور افتخار آفرین باشند.