به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، نشست خبری فصل دوم مسابقه کهکشان با حضور کمیل سوهانی، تهیه کننده، فاطمه دلاوری، سردبیر، مجید رستگار، کارگردان، فریبا ترکاشوند، کیمیا گیلانی، علیرضا دانشگر، اصغرحیدری و علی کاظمی، بازیگر برگزار شد.
چهار کهکشان و ۱۲ بازی
تهیه کننده مسابقه کهکشان در این نشست با اعلام این خبر که در فصل جدید اتفاقات محیطی برای شرکت کننده بیشتر شده است اظهار داشت: این فصل در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای شنبه و یکشنبه ساعت ۲۱ تقدیم علاقهمندان میشود. ویژگی مسابقه این است که با اطلاعات عمومی کاری ندارد و مهارت فیزیکی، سرعت و هوش در آن حرف اول را میزند. چهار کهکشان را در این مسابقه مشاهده میکنید که هر کهکشان سه اتاق دارد و در هر قسمت ۶ اتاق را میبینید. این اتاقها شامل کارستان، دژ، سیاهچال، درخت جادو، ادبستان، کابوس، سردبیر، چاپخانه، دیدستان، خانوم جون، موسیقی، تلفنخانه، سروستان و باشگاه فضایی میشود. در مجموع ۱۲ بازی طراحی شده و مسابقه نسبت به فصل قبل تغییرات بنیادی داشته است.
رقابت با عینک واقعیت مجازی در «سیاهچال»
وی افزود: در کارستان سه بازی داریم که در بازی دژ باید شرکت کننده از دیوار بالا برود و تیراندازی کند. در اتاق سیاهچال شرکت کننده عینک واقعیت مجازی میزند و موانع ما را نمیبیند. او یک قطعهای را باید پیدا کند. در اتاق درخت جادو یک تعداد نامه از سقف آویزان است. شرکت کننده باید روی اسب بنشیند و نامهها را در سبدهای اطراف بیندازد.
این تهیه کننده با بیان این که هر کهکشان یک میزبان دارد که مجموعا چهار میزبان میشود توضیح داد: مجری مسابقه سپند امیرسلیمانی است. در فصل قبل نیما فلاح مجری برنامه بود. اما در این فصل روایت ما کاملا متفاوت شده است. در فصل قبل مجری خودش باید در صحنه میبود و شرکت کنندهها را هدایت می کرد. اما در فصل جدید مجری ما در اتاق فرمان نشسته و از دور فضا را کنترل می کند.
پرهزینهترین نیستیم
سوهانی در پاسخ به این سوال که آیا کهکشان۲ پرهزینهترین مسابقه تلویزیون است گفت: بودجه ما بودجه زیادی نیست. ما از بودجه مسابقات دیگر خبر داریم. در این مسابقه دکور بزرگی با چند هزار متر مربع زیربنا داریم که بیش از ۲۰ پیمانکار مختلف کار کردهاند. در مجموع توانستیم با هزینه کمتر از معمول دکور را جمع کنیم.
در ادامه نشست فاطمه دلاوری، سردبیر برنامه این مسابقه را تکنولوژیک ترین مسابقه تلویزیون خواند و افزود: یک سری از بازیها تکنولوژی وی آر (واقعیت مجازی) دارد و با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گره خورده است. به لحاظ تنوع لوکیشن هم ما متنوعترین لوکیشن را در بین مسابقات داریم. همچنین کهکشان اولین مسابقه تلویزیون است که در آن نمایش و مسابقه با هم ترکیب شده است.
فریبا ترکاشوند، یکی از بازیگران این مسابقه درباره شخصیت خودش در برنامه گفت: خانوم جون قصه یک مادر سنتی است که اعتقادات محکمی دارد و به روز است. او نسبت به آتاری بازی پسرش خیلی حساس است و تلاش می کند که شرکت کنندگان مسابقه برنده شوند.
چالش عاشقانه با سپند امیرسلیمانی
کیمیا گیلانی که در برنامه نقش نگین الرعایا را بازی می کند گفت: اتفاقات بخش ادبستان در دوران قاجار رخ میدهد. نگین الرعایا برداشت فانتزی از مریم عمید روزنامه نگار دوران قاجار محسوب میشود. او دختری مشروطه خواه است که روزنامه نگار است و دنبال آگاهی رسانی است. در این قسمت یک بخش مهمی از تاریخ ایران را میبینید. او چالشی هم با سپند امیرسلیمانی دارد. در طول ماجرا یک رابطه کمی عاشقانه را بین این دو نفر میبینیم که بین دو انسان در دو زمان مختلف رخ میدهد.
اصغر حیدری: مجبور شدم رپ بخوانم
اصغر حیدری، دیگر بازیگر این سریال درباره حضورش توضیح داد: شرکت کنندگان این مسابقه فیلمنامه نداشتند و همهاش بداهه بود. من به عنوان بازیگر باید به لحاظ فیزیکی آنها را هدایت میکردم. تیتراژ پایانی حدود ۴۰ بار تکرار شد. چون من رپ خواندن را بلد نبودم و مجبور شدم ترانه رپ بخوانم. کارگردان خیلی صبوری کرد که باید از او تشکر کنم.
علی کاظمی دیگر بازیگر مسابقه با بیان این که من همیشه آیتم بازی کردم و مهر بازیگر آیتمی روی پیشانی من خورده است گفت: روزی که درباره نقشم صحبت کردم گفتند آیتمی نیست. من خودم از سختی های کار خبر نداشتم. وقتی تمرین کردم به خودم گفتم علی پوستت کنده است. میزانسن ها واقعا سخت بود و نمیدانستیم بین ما و بازیگران چه دیالوگهایی قرار است رد و بدل شود. هشت تا دوربین همزمان با ما فعال بودند در حالی که من قبلا حداکثر سه دوربین را تجربه کرده بودم.
به گزارش ایرنا، مسابقه تلویزیونی کهکشان به کمک فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بینندگان و شرکت کنندگان را به صورت همزمان با چالشهای تازه ای روبرو میکند. در این برنامه، بیننده در لحظاتی با اسکن (مرور) کردن صفحه تلویزیون به واسطه تلفن همراهش و با استفاده از اپلیکیشن (نرمافزار) برنامه، قادر به تعامل و شرکت در بازی هایی است که متناسب با دوره های مختلف تاریخ ارتباطات بشر طراحی شده اند. شرکت کنندگان در این مسابقه سفری را در دل تاریخ آغاز کرده و دوره های مختلف تاریخ ارتباطات از گذشته تا آینده را پشت سر می گذارند. برای هر دوره تاریخی، اتاق هایی در نظر گرفته شده که یکی از شرکت کنندگان با ورود به آن با چالش هایی دست و پنجه نرم خواهد کرد.