تهران-ایرنا- رئیس جمهوری لبنان در سخنانی با ساده خواندن حل و فصل مشکلات تشکیل دولت این کشور، گفت که از نخست‌وزیر مامور به تشکیل دولت خواسته است که در مسیر تشکیل کابینه با تمامی احزاب و طرفها با یک معیار برخورد کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت النشره، میشل عون رئیس جمهوری لبنان در سخنانی پس از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر مامور به تشکیل دولت در این کشور اظهار کرد: استفاده از یک معیار واحد در روند تشکیل دولت، رویکرد صحیحی برای تشکیل دولتی کارآمد است که قادر به اداره امور کشور باشد.
وی گفت: آنچه در حال حاضر در روند تشکیل دولت رخ می‌دهد با اصل وحدت معیارها در تضاد است، چراکه همه طرف ها خودشان وزرای موردنظرشان را انتخاب می کنند اما زمانی که نوبت به جریان آزاد ملی لبنان می‌رسد در انتخاب‌های آن مداخله می‌کنند.
عون تاکید کرد: راه حل مسائل بسیار ساده است و ما امروز از میقاتی خواستیم که در روند تشکیل دولت از اصل برابری پیروی کند و عصر برای صدور احکام به کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگردد.
میشل عون با اشاره به پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سوریه و موعد سفر هیئت بیروت به دمشق برای مذاکره در این باره تاکید کرد که سفیر سوریه توضیحات کامل در این باره را ارائه دادند و اعلام کردند که موعد جدیدی برای این سفر تعیین خواهد شد.