یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنرمندان با به تصویر کشیدن موضوعات مختلف در مسیر اعتلای فرهنگی استان بیش از گذشته حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان عابدی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز افزود: هنر زبان مشترک تمام کشورهای دنیا است و هنرمندان با فعالیت‌های موثر نقش اصلی در توسعه فرهنگی جامعه اسلامی را برعهده دارند.

وی به جایگاه خوب هنر و هنرمندان استان و اقداماتی که اکنون در یزد صورت گرفته اشاره کرد و ادامه داد: نقش هنرمندان در ۴۳ سال گذشته تاریخ انقلاب اسلامی در کمک به اعتلای فرهنگی کشور نقشی بی‌بدیل است.

هنرمندان و فعالان فرهنگی با زبان هنر و خلق آثار ارزشمند تاکنون رسالت ملی، دینی و انقلابی خود را در راستای اهداف کشور به خوبی انجام دادنداین مسئول اظهار کرد: هنرمندان و فعالان فرهنگی با زبان هنر و خلق آثار ارزشمند تاکنون رسالت ملی، دینی و انقلابی خود را در راستای اهداف کشور به خوبی انجام دادند.

عابدی بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم هنرمندان و فعالان فرهنگی است که برای گسترش مفاهیم والای اخلاقی و ارزشی بر اساس اهداف عالیه نظام بیش از گذشته تلاش کنند.

وی در ادامه به اهمیت بررسی جایگاه و نقش هنرمندان در استان و مناطق مختلف اشاره کرد و یادآور شد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای کمک به ارتقای جایگاه این عرصه مهم اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در مناطق مختلف اشاره کرد و توسعه این مجموعه را حل امور مختلف و کمک به نظام و دولت خواستار شد.

خدمت به مردم افتخار و مهم‌ترین هدف دولت است و مسئولان خدمت رسانی به مردم را تنها به وقت اداری محدود نکنندهمچنین فرماندار مهریز گفت:  خدمت به مردم افتخار و مهم‌ترین هدف دولت است و مسئولان خدمت رسانی به مردم را تنها به وقت اداری محدود نکنند و ماموریت ملی و انقلابی خود را مخلصانه انجام دهند.

محمد دهقان بنادکی افزود: خدمت به مردم باید بدون هیچ چشمداشتی و توقعی صورت پذیرد چرا که در کارها، باید به دور از هرگونه حب و بغض به مردم خدمت کنیم.

این مسئول افزود: هنرمندان به عنوان قشر تاثیرگذار بخش فرهنگی و هنری سرمایه‌های عظیم این حوزه جامعه هستند و فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر باید با عشق و علاقه باشد تا آثار ماندگار و تاثیرگذاری تولید شود.

دهقان بیان کرد: توجه به هنرمندان پیشکسوت جایگاه ویژه‌ای دارد و تکریم از این قشر فرهیخته از ضروریات است و وظیفه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید پشتیبانی از حوزه‌های مختلف هنری باشد تا آنان به این جایگاه واقعی برسند.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان به عنوان یک نیاز و در جهت اعتلای فرهنگی جامعه اسلامی باید به حوزه فرهنگی بها داده و از هنرمندان حمایت کنند.

فرماندار مهریز به اهمیت و ضرورت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئولان امر با جدیت مصوبات این جلسات را پیگیری کنند.

در این مراسم ضمن قدردانی از حسن زارعیان به جای وی محمدرضا هقان نیری به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز معرفی شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.