یاسوج - ایرنا - رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهمترین محورهای تصادفات استان، گفت: یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج – اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور درون استانی اتفاق می افتد.

سرهنگ بهنام ویسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: شمار جانباختگان بر اثر سوانح رانندگی در جاده های برون شهری استان در هفت ماهه امسال، ۱۲۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.
وی همچنین به تصادفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اشاره کرده و گفت: علت آن است که در این فاصله از شهرها، ترددها  افزایش می یابد و از طرفی احتیاط های لازم رانندگی  هم کمتر می شود. 
۴۲ درصد تصادفات جاده های کهگیلویه و بویر احمد،سرعت غیر مجاز است
سرهنگ ویسی پور با اشاره به عوامل مختلف تصادفات جاده ای گفت: ۴۲ درصد تصادفات جاده های کهگیلویه و بویر احمد،سرعت غیر مجاز است و ۲۰درصد "عدم توجه به جلو"، ۱۹ درصد "انحراف به چپ"، ۱۰ درصد "عدم رعایت حق تقدم" و مابقی به سایر علل نظیر، راه و خودرو  برمی گردد. 
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر فراوانی نقاط حادثه خیزی جاده ای به دلیل کوهستانی بودن استان، گفت: در ابتدای سال جاری ۶۲ نقطه حادثه خیز در معابر اصلی در سطح استان داشتیم که ۱۲ نقطه از آن رفع شده است و امیدواریم بر اساس اولویت های استان در آینده نزدیک مرتفع شوند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در حوزه شهرستان بویراحمد و گچساران رخ می دهد، به محورهای پرتصادف اشاره کرد و گفت : "پیچ چشمه پلنگی" و محدوده "کِوِشک" در محور یاسوج-بابا میدان، زیرگذر "گِندی خوری"، در محور یاسوج و اصفهان، "کمربندی یاسوج" و جاده فرودگاه،  که در حوزه شهرستان بویراحمد می باشد و  در حوزه گچساران؛ "پیچ ده بزرگ" و "کمربندی گچساران" است.

استفاده رانندگان از چراغ‌های زنون،غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود
سرهنگ ویسی پور با اشاره به افزایش استفاده رانندگان از چراغ‌های زنون، گفت: استفاده از این نوع چراغ‌ها به دلیل ایجاد خیرگی در رانندگان خودروهای مقابل و افزایش احتمال تصادفات، غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده اعمال قانون می شود.
وی در خصوص خودرهای شوتی گفت: اگرچه تردد این خودروها مقطعی است ولی تعداد آنها زیاد است که ۱۵ درصد از تصادفات مربوط به ماشین های حامل قاچاق کالا و انسان است.

او با اشاره به کنترل و توقیف ماشین های حمل قاچاق، گفت مرتب در حال توقیف آنها هستیم که ماشین های حامل بارقاچاق به مراکز قضایی معرفی می شوند  و خودروهای حامل اتباع بیگانه  به سازمان اتباع تحویل داده می شود و خودروی آنها به مدت ۶ ماه توقیف می شود.
به گزارش ایرنا، افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.