مهدی پارسی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینکه مسیر ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد هماینک ۳۴ کیلومتر باند دوم در قطعات سه و چهار و پل شیله این مسیر در قالب سه کارگاه راه سازی توسط این ادارهکل در دست ساخت است.
وی ادامه داد: با وجود مطالبه بیشاز ۵۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران ساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان که بیشترین طلب آن به پیمانکاران مسیر زابل- زاهدان اختصاص دارد هماینک تمامی پروژه های راه سازی تحت پوشش این اداره کل فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای طرحهای راهسازی گران تمام میشود و قیمت تمام شده بالایی دارد و در این راستا تلاش معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل بر پیشبرد طرحها به لحاظ فنی و پشتیبانی است و اگر بتوانیم اعتبارات خوبی را اخذ کنیم در تسریع روند اجرای طرحها بسیار موثر میشود.
وی افزود: جاده عامل تاثیرگذار در توسعه هر استان و منطقهای به شمار می رود بنابراین باید برای جذب اعتبارات تلاش و راههای خوب و ایمنی برای تردد مردم ایجاد کنیم.
پارسی با بیان اینکه با تامین یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۵ طرح راه سازی در سیستان و بلوچستان شرایط خوبی برای سالجاری خواهیم داشت، گفت: طول کلی مسیر ارتباطی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته و ۳۴ کیلومتر باند دوم نیز در دست ساخت است.
وی ادامه داد: همچنین این اداره کل تلاش دارد احداث باند دوم در تنها قطعه باقیمانده مسیر زابل_ زاهدان بطول ۳۰ کیلومتر را در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سالجاری آغاز کند.