تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: راهنمای عمل آموزش ترکیبی یک قطعه از پازل آموزش وپرورش برای دنیای جدید در آموزش دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حجت الاسلام علی لطیفی امروز در مراسم رونمایی از راهنمای عمل آموزش ترکیبی دوره ابتدایی و متوسطه اظهار کرد: تجارب بدست آمده از دوران کرونا و تعطیلی مدارس متفاوت بود که از این تجربیات و آموخته‌ها باید برای آینده استفاده کرد.

وی افزود: تجربیات دوران کرونا نشان می‌دهد که فضای مجازی را در تعلیم و تربیت دانش آموزان باید جدی گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد شبکه شاد یکی از اتفاقات مهم دوران کرونا بود و از آن مهم تر این بود که معلمان در تولید محتوا توانستند اقدامات خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه راهنمای عمل آموزش ترکیبی یک قطعه از پازل برای دنیای جدید است، خاطر نشان کرد: تصویر ما از آموزش ترکیبی این است که از برنامه درسی بیرون بیایم و نگاه را بر توانمند سازی معلمان بگذاریم.

وی با تاکید براینکه نقش معلم در فرصت‌های برابر آموزش باید جدی گرفته شود، یادآور شد: یکی از دغدغه‌ها ایجاد فرصت های برابر آموزشی است که در این راستا باید فناوری‌ها، ابزارها و فرصت‌ها را به خدمت تحقق حداکثری آموزش بکار گیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: قرار است که از فرصت فضای مجازی برای غنی و عمیق شدن آموزش استفاده کنیم، نگاه در آموزش ترکیبی مستمر است اما قرار است که ظرفیت به گونه‌ای مورد استفاده باشد که آموزش و پرورش تعطیل نشود.

حجت الاسلام لطیفی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اشاعه آموزش گفت: مهم ترین نقطه ضعف در دوران پیش از کرونا مسئله اشاعه و آموزش بود که اقدامات مناسبی برای معلمان توانمند سازی معلمان صورت نگرفته بود و اکنون نیازمند همت و عزم دست جمعی در این حوزه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: معلمان تجربه‌های خوبی در ۲ سال کرونایی کسب کردند و برای عمیق و ماندگاری این توانایی باید مقدار زیادی انرژی و توان را بر راهبرد ترکیبی قرار دهیم.