تهران- ایرنا- گارد ساحلی ایتالیا بیش از یکهزار و ۱۰۰ مهاجر را که سوار بر دو قایق بودند، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دریای مدیترانه از آب نجات داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "فرانسه، گارد ساحلی ایتالیا  دو جسد را نیز از آب گرفته است.

براساس این گزارش دو قایق به صورت همزمان ساحل لیبی را ترک کرده بودند.

جمعیت "آلارم فون" در این باره گفت: به ما اطلاع داده شد که قایق اول شامل ۷۰۰نفر و قایق دوم شامل ۶۵۰ نفر هستند، یک نفر از آنان جان باخته و موتور قایق ها نیز کار نمی کند و خواستار عملیات نجات فوری هستند.

به گفته گارد ساحلی ایتالیا، کشتی آنها ۴۱۶ نفر را از قایق اول نجات داد، در حالی که یک قایق گشتی اسپانیایی نیز ۷۸ نفر دیگر را سوار کشتی خود کرد.

همچنین قایق دوم نیز در طول شب نجات داده شد و چهار واحد از نیروهای گارد ساحلی ایتالیا در مجموع ۶۶۳ تن را نجات داد.

جورجیا میلونی نخست وزیر ایتالیا سه شنبه شب متعهد شد که مهاجرت غیر قانونی از آفریقا را متوقف خواهد کرد و مانع از تجارت انسان در دریای مدیترانه می شود.

ماتیو بیانتیدوسی وزیر کشور ایتالیا نیز در همان روز گفت که مانع از کشتی‌های انسان دوستانه به ایتالیا می شود که شامل مهاجرانی است که نجات یافته‌اند، اقدامی که سیاست جنجالی سال ۲۰۱۹ را احیا می کند که «ماتیو سالوینی» رهبر حزب راست افراطی لیگ و معاون کنونی میلونی آن را کلید زد.

وزیر کشور ایتالیا مدعی شد که کشتی‌های حامل پناهجویان نجات یافته با روح مقررات اروپا و ایتالیا در مورد امنیت مرزها همخوانی ندارد.