همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان با زندگی و سیره علما فراهم شود گفت: بازگویی از واقعیت ها و زندگی نامه بزرگان موجب آگاهی و الگوگیری مردم جامعه و نسل جوان می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی همدانی، با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید همدان اظهار داشت: در دورانی که ایشان به عنوان امام جمعه همدان مشغول فعالیت بودند همیشه در حمایت از مردم و تذکر به مسئولان دغدغه داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم موسوی همدانی همیشه همراه و همگام با مردم بود یادآور شد: آنچه از ایشان به خاطر داریم این است که همیشه و در همه حال ملجا و پناهگاه مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به زندگی شخصی آیت الله موسوی همدانی و خانواده امام جمعه فقید همدان، خاطرنشان کرد: خوب است که امروز زندگی فرزندان مرحوم موسوی همدانی را مشاهده کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: آقازاده ایشان به عنوان یک روحانی در حال حاضر در یکی از مناطق محروم و دور افتاده در حال تبلیغ است.

وی با تاکید بر اینکه وی چه در دوران تصدی امام جمعه و چه پس از آن دارای زندگی در حد معمول و شاید کمتر بود یادآور شد: می‌توان گفت زمانی که آیت الله موسوی همدانی به همدان آمد وضع مالی بهتری نسبت به زمانی که از همدان رفت، داشت.

گفتنی است آیت الله موسوی همدانی با حکم حضرت امام(ره) در تاریخ ۱۰ مهر سال ۶۳ به عنوان نماینده امام در استان و امام جمعه شهر همدان منصوب شد و پس از نوزده سال فعالیت در این سنگر در سال ۱۳۸۲ به علت بیماری و مشکلات جسمی با هدف تقویت جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد و مجددا به قم بازگشت و در نهایت در ۱۰ آبان سال ۸۶ در سن هفتاد و هشت سالگی در بیمارستان ولیعصر قم به علت سکته مغزی به دیدار حق شتافت و پس از تشییع پیکر آن مرحوم در قم و همدان در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.