گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: معلمان در ایام گرامیداشت ۱۳ آبان، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، منویات و خواسته‌های رهبری و توطئه و ظلم‌های استکبار جهانی علیه ملت  را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در دفتر امام جمعه افزود: به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی باید یکی از دروس مدارس و دانشگاه‌ها توسط اساتید توانمند با همین موضوع و  جنایات آمریکا علیه ملت و کشور به دانش آموزان  و دانشجویان بازگو شود.

وی اظهارداشت: در راهپیمایی و برنامه های گرامیداشت ۱۳ آبان امسال، پرچم مقدس جمهوری اسلامی  به اهتزاز در آید و  علاوه بر آن سر در مغازه‌ها، ادارات و سطح شهر،، میدان‌های ورودی و خروجی، تاکسی‌ها، ترمینال‌ و  ساحل نیز نصب شود.

فرماندارگناوه گفت: با حضور بانشاط و پرشور در راهپیمایی و برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان ، بار دیگر انزجار و تنفر خود را از  آمریکای جهانخوار نشان خواهیم داد.

وی  با اشاره به اینکه اقتصاد و امنیت لازم و ملزوم همدیگر هستند، افزود:  اگر امنیت کشور در خطر باشد اقتصاد به تنهایی گره گشا نخواهد بود و بی فایده است و اهمیت این موضوعات باید برای جوانان بازگو و تبیین شود.

صفری  در ارتباط با نامگذاری روزی به نام گناوه و معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت:  باید دلایل و ضرورت نامگذاری این روز با تشکیل یک کمیته فرهنگی متشکل از کارشناسان مربوطه بررسی شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه  افزود: همه باید نسبت به اقامه نماز اهتمام جدی داشته باشند و در این راستا ادارات به ویژه تبلیغات اسلامی و  اوقاف باید نمازخوانی را ترویج کنند.

وی  تاکید کرد: نشست این شورا به طور مداوم و مستمر برگزار شود و حضور مسئولان ادارات و همه اعضای اصلی در آن  الزامی است.

 امام جمعه گناوه گفت: باید از فرصت هفته بسیج دانش آموزی برای آشنا کردن دانش آموزان به  نام و یاد شهدا بهره برد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود:  باتوجه به اینکه ایام شهادت شهید محمدحسین فهمیده  به نام هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است ، در این مقطع حساس تاریخ انقلاب باید فرصت این روز را بیشتر مغتنم شمرد و  دانش آموزان و نوجوانان را با وصایا و افتخارات و قهرمانی‌های شهدای دانش آموز هر چه بیشتر آشنا کرد.

وی گفت:اگر امروز دانش آموزی دچار آسیب می‌شود به خاطر آن است که از آن ارزش‌ها و اسطوره‌های این  نوجوان فاصله گرفتیم و به خوبی آنها معرفی نشده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه بیان کرد: ایران اسلامی به برکت نظام و خون مقدس شهدا تنها کشوری بوده که سمبل و نماد و الگوی مبارزه با جهان استکباری  است.

وی با تاکید بر اینکه در مقطع حساس کنونی باید با حفظ وحدت و همبستگی در کنار هم باشیم گفت: با حفظ وحدت و همبستگی ، سه اصل حکمت، رأفت و عزت را مدنظر داشته باشیم تا با سربلندی از این مقطع نیز عبور کنیم.

رکنی حسینی افزود: گناوه در زمینه‌های مختلف از شهرهای پیشتاز و ممتاز است و در عرصه جهاد و شهادت، حضور خیران و مردم در دوران‌های مختلف نمایان و می‌درخشد و شایسته است که روزی در تقویم به نام این شهر تعیین شود.

وی افزود: کمیته و کارگروهی به منظور بهره گیری از نظرات کارشناسان در این زمینه تشکیل شود و جمع بندی پیشنهادات در نشست‌های آتی شورای فرهنگ عمومی مطرح و بررسی شود تا در نهایت روزی به نام گناوه با در نظر گرفتن همه ویژگی‌ها تعیین و برای تصویب نهایی به شورای انقلاب فرهنگی کشور معرفی شود.

امام جمعه گناوه بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: سهم  ایرانیان از مطالعه بسیار پایین است و اگرچه  مشکلاتی در زمینه کتابخوانی و تهیه و نشر کتاب وجود دارد ، باید فرهنگ سازان جامعه ، زمینه و بستر لازم را برای ترویج آن در بین نسل جوان فراهم کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نشست‌های شورای فرهنگ عمومی هر ۴۵ روز یک بار برگزار خواهد شد.

عبدالرضا محمدی نژاد  افزود: طبق اساسنامه این شورا  اگر مسئول اداره در جلسات آن حضور نیابد غیبت محسوب می‌شود  و باید حضور یابند.

وی اظهارکرد: این جلسه  به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، هفته کتاب و کتابخوانی، روز شورای فرهنگ عمومی و بررسی نامگذاری روزی به نام گناوه برای ارسال به شورای انقلاب فرهنگی جهت تایید  نهایی و همچنین پیش اجلاس نماز برگزار شده است.