زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پدران و مادران، معلمان و اساتید باید به نوجوانان به عنوان آینده‌سازان توجه و اعتماد کنند و با این نسل گفتمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری دشمنان و نوکران و مواجب‌بگیران آن‌ها روی نوجوانان متمرکز است‌ و روی آن حساب کرده اند، افزود: دشمنان در فضای مجازی و صدها شبکه، شبانه‌روزی با زبان فارسی به طور رایگان برنامه پخش می‌کنند و روایت‌های دروغ را به خورد جوانان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن از دهه هشتادی‌ها می‌ترسد، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد شهدای دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی، جوانان و نوجوانان هستند. دشمن سعی می‌کند با دروغ و فریب دهه هشتادی‌ها و به بهانه اعتراض از آن‌ها استفاده ابزاری کند و در این صورت جهاد تبیین بر خانواده، مسجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج واجب است‌.
امام جمعه زنجان گفت: دشمنان تنها با جمهوری و اسلام مخالف نیستند، بلکه با ایران مقتدر مشکل دارند. 
 حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت حسین فهمیده اشاره کرد و افزود: ما شهدای نوجوان و دانش‌آموز بسیاری داریم اما در میان آن‌ها یک نفر برجسته شده و برجستگی آن یک بُعد ارزشی است.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل یکی از نام‌هایی که تحریم کرده، نام شهید فهمیده است، گفت: شهید فهمیده یک الگو است و دشمن از آن هراس دارد. 
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به روز استکبارستیزی ، عنوان کرد: این روز برای یادبود سال ۵۷ و دانش‌آموزانی که در حمایت از انقلاب تیرباران شدند و خون آن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها را رنگین کرد، نام گذاری شده است. 

وی با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: کسانی که حادثه تلخ شاه‌چراغ را رقم زدند، جان همه ما را آتش زدند. نباید فراموش کنیم داعش را چه کسی ایجاد کرده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا نمازگزاران زنجانی پس از اقامه نماز جمعه با تجمع در مقابل مصلای خاتم الانبیا، اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.