تهران- ایرنا- نشست نمایندگان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در استان‌ها با حضور مسئولین فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست هم‌اندیشی نمایندگان اخلاق در استان‌ها در روزهای پنجم و ششم آبان برگزار شد.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در این نشست گفت: از هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها خواستیم یک نماینده را برای کمیته اخلاق معرفی کنند تا با همکاری و تعامل در استان‌ها و در نهایت کمیته احلاق به اهداف خود برسیم. همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق مثبت در فوتبال رخ دهد. در کمیته اخلاق باید سند راهبردی داشته باشیم تا موفق باشیم.

وی ادامه داد: در باشگاه‌ها، چارچوب قراردادها را بررسی و اگر همان بندها را اجرا کنیم بدون شک دیگر شاهد بی‌اخلاقی نخواهیم بود.

مهدی محمدنبی نایب‌رییس فدراسیون فوتبال نیز اظهار کرد: کمیته اخلاق در کنار مسئولیت‌های اجتماعی، باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشد تا طبق قوانین و مقررات پیش رود. اگر نتوانیم ورزش کشور را مدیریت کنیم، بازیکنان، مربی، مدیر باشگاه و سیستمی که وجود دارد ما را مدیریت می کند.

ابوالفضل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی نیز گفت: امیدوارم پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان اخلاق در استان‌ها، شاهد آثار این جلسه در حوزه فوتبال باشیم. در بحث ارکان قضایی هرچه بیشتر هم‌اندیشی و تضارب آرا صورت گیرد از یک طرف تخلفات کاهش می‌یابد و از سوی دیگر شاهد ارائه تفسیرها و راهکارهایی در جهت اجرای بهتر عدالت خواهیم بود.

یونس اسدی‌مقدم رییس کمیته اخلاق نیز خاطرنشان کرد: از بین اعضایی که در هیات‌های فوتبال سراسر کشور معرفی کرده بودند، افراد فرهیخته، حقوقدان و ورزشی را تعیین کردیم و ابلاغشان صادر شد تا از وجود ایشان در راستای ترویج اخلاق ورزشی و حرفه‌ای کمک بگیریم. قوانین فیفا، فدراسیون فوتبال، اساسنامه و آیین‌نامه‌ها در قالب کارگاه‌های آموزشی دیروز مطرح شد تا با به‌روزرسانی اطلاعات و قوانین در روند روبه‌رشد و پیشبرد اهداف خود در بخش کمیته اخلاق پیش رویم.

منبع: فدراسیون فوتبال