زنجان – ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان از ارسال ۹۸ اثر به جشنواره قصه گویی "نهال امید" در این استان خبر داد و گفت: آثار ارسالی در ۲ بخش صحنه و دیجیتالی (فایل صوتی یا پادکست) بود که در ۲ بخش جداگانه داوری شدند.

محمد رضاخانی روز یکشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره قصه گویی "نهال امید" در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در بخش صحنه ای ۵۰ اثر و در بخش دیجیتالی نیز ۴۸ اثر به این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی ابتدا برای حضور در مرحله استانی داوری اولیه شدند، اظهار داشت: از بین آثار شرکت کننده در بخش صحنه ای ۶ منتخب برای حضور در مرحله منطقه ای و از بین شرکت کنندگان دیجیتال نیز ۶ برگزیده به مرحله منطقه ای راه یافتند.

وی افزود: منتخبان پس از موفقیت در مرحله منطقه ای، جواز حضور در مرحله کشوری جشنواره را به دست خواهند آورد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و تعمیق فرهنگ قصه گویی است برشمرد و گفت: به واسطه اهمیت قصه گویی در صدد احیای این موضوع در کتابخانه‌ها هستیم.

رضاخانی با بیان اینکه متاسفانه می بینیم که مادران امروز آنچنان که باید از مهارت قصه گویی برخوردار نیستند، اظهار داشت: برای توسعه قصه گویی به این حوزه ورود کرده ایم و در این راستا در تمام بخش‌های کودک کتابخانه های عمومی استان جریان قصه گویی شکل گرفته و مربیانی از خود اعضای کتابخانه ها و حتی کتابداران در حوزه قصه گویی پرورش یافته اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بالغ بر ۶۰ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند، گفت: حدود نیمی از این اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

رضاخانی خاطرنشان کرد: در مناطق محروم و روستایی عمده جمعیت عضو کتابخانه های عمومی، کودکان و نوجوانان هستند.