اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی این استان با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی راه اندازی شده است.

محمد اهلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم شناسایی آسیب‌ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از موارد لازم برای ارتقای ایمنی در شهرک‌های صنعتی احداث  ایستگاههای آتش‌نشانی در این شهرک‌ها است و با اقداماتی از این دست می‌توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه‌های تولیدی در برابر حوادث مختلف حفظ و صیانت کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت: با توجه به انواع تهدیدها و خطرات طبیعی و غیرطبیعی، شرکت شهرک‌های‌صنعتی نقش مؤثری در اجرای  پدافند غیرعامل درحوزه‌ ‌حفظ زیرساخت‌های‌صنعتی برعهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت اصل پیشگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل حوادث و تهدیدات، افزود: نیروی انسانی توانمند و با مسئولیت، مهم‌ترین سرمایه یک واحد تولیدی در برابر تهدیدات و حوادث به‌شمار می‌آید که با آموزش واحدهای تولیدی می‌توان، آسیب‌های احتمالی را در زمان وقوع حوادث به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

اهلی ادامه داد: در حوزه آموزش، اقدامات موثری درباره ارتقای دانش شاغلین و مدیران واحدهای تولیدی انجام و با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان تلاش شده است تا میزان توانمندی و آمادگی  واحدهای تولیدی در مواقع وقوع خطر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر کارهای انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را احداث و تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی برشمرد و گفت: احداث ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی از جمله مواردی است که به منظور حفظ و صیانت از جان و مال واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

وی کنترل و هدایت آب‌های سطحی، طراحی و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی بر اساس نوع تولید و ممیزی و شناسایی واحدهای پرخطر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و گفت: شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی کشور هستند و برای حفظ امنیت این شهرک‌ها باید تلاش شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.