تهران- ایرنا- نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه روحیه پایداری برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه روحیه پایداری و زمینه سازی برای شناسایی، تقویت و رشد استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا و حفظ و انتقال این آموزه های ارزشمند از طریق ابزارهایی همچون شعر و هنر به نسل های آینده، برگزار می شود.

نهضت عاشورا، بصیرت حسینی، درس ها و عبرت های عاشورا، فلسفه عاشورا در گفتمان مذاهب اسلام، مقاومت و مدافعان حریم ولایت، مکتب سلیمانی و عاشورا در متون ادبی و آثار شاعران اهل سنت از محورهای این سوگواره است که در دو سطح دانشگاهیان سراسر کشور و غیر دانشگاهیان (در زمینه بلوچی، محلی و عمومی) برگزار می شود.

آیین اختتامیه این سوگواره ۱۴ دماه امسال مصادف با سالگرد شهادت سردار دلها برگزار می شود و در همین روز از شاعران برگزیده نهمین سوگواره ملی با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در سوگواره ملی شعر ۷۲ اشک می توانند آثار آیینی و عاشورایی خود را در سه قالب کلاسیک، نو و ویژه سردار دلها تا پایان آباه ماه ۱۴۰۱ به آدرس پست الکترونیکی ۷۲khatashk@velayat.ac.ir ارسال و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۵۴۷۱۷۲۷ و تلفن ثابت ۰۵۴۳۱۲۵۱۲۹۱ یا پایگاه  www.velayat.nahad.ir ارتباط برقرار کنند.

پوستر نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" در جوار مطهر مزار شهدای گمنام دانشگاه ولایت ایرانشهر رونمایی شد.