سنندج- ایرنا- رییس حوزه هنری کردستان ضمن دعوت از فیلمسازان کردستانی جهت شرکت در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ بعد از وقفه‌ای چهار ساله، گفت: فیلمسازان این استان برای شرکت در جشنواره یاد شده مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: تمام طرح‌های هنرمندان کردستانی برای حضور در این رویداد بین المللی از سوی حوزه هنری کردستان مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل در روزهای آینده فراخوان دعوت از فیلمسازان برای حمایت از آثار آنها منتشر می‌شود.

وی با اشاره به استعداد بالای فیلمسازان استان، اعلام کرد: در دوازدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ سه اثر از کردستان در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی موفق به کسب عنوان اول شدند و انتظار می‌رود در این دوره از جشنواره نیز شاهد درخشش هنرمندان کردستانی باشیم.

مرادی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ در۲ بخش ملی و بین المللی و هر کدام در سه بخش مستند، داستانی و پویا نمایی برگزار می‌شود افزود: در بخش مسابقه ملی فقط هنرمندان ایرانی حضور پیدا می کنند و بخش مسابقه بین الملل نیز ویژه هنرمندان سایر نقاط جهان است، ضمن اینکه بخش ویژه کودک و نوجوان نیز به این بخش از جشنواره اضافه شده است و هنرمندان مجاز هستند خارج از سه بخش مستند، داستانی و پویا نمایی در این بخش نیز آثار خود را ارسال کند.

رییس حوزه هنری کردستان شعار اصلی جشنواره سیزدهم فیلم ۱۰۰ را "ایران عزیز" عنوان کرد و گفت: پیشرفت، خلاقیت، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن دوستی، عدالت و آزادی از جمله موضوعات بخش ملی این جشنواره است.

مرادی با اشاره به بخشی از قوانین و مقررات این دوره از جشنواره، گفت: مدت زمان آثار ارسالی با احتساب تیتراژ حداکثر تا ۱۰۰ ثانیه قابل پذیرش است، همچنین آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره شرکت داده شده و یا تولید آنها پیش از فروردین ۱۳۹۸ باشد، حق شرکت در این جشنواره را ندارند.

وی آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره را پایان دی سال جاری اعلام کرد و افزود: سیزدهمین دوره این جشنواره بین المللی ۹ تا ۱۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین نحوه ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.۱۰۰fest.com مراجعه کنند.