ارومیه – ایرنا – مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر، یک هزار کارگاه تولیدی این بنیاد در کشور برای اشتغال زندانیان فعال است.

رحیم مطهرنژاد روز سه شنبه در بازدید از بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار زندانی در داخل، پیرامون و خارج از زندان مشغول به کار هستند، همچنین علاوه بر این آمار، ۱۲ هزار زندانی با استفاده از پابند الکترونیک خارج از زندان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در حالی که سال گذشته ۲۱ هزار نفر از زندانیان در کشور اشتغال داشتند، این رقم امسال ۱.۷ برابر شده و به ۳۶ هزار نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: سالیانه بیش از ۷۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای با همکاری سازمان زندانها و فنی و حرفه ای آموزش می بینند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: زندانیان پس از گذراندن دوره های آموزشی، گواهی فنی و حرفه ای دریافت کرده و در کارگاههای این بنیاد مشغول به فعالیت شده و دستمزد دریافت می کنند.

مطهرنژاد گفت: در صورتی که زندانی پس از دوران محکومیت در جامعه مشغول به کار شود، میزان بازگشت به زندان از ۲۰ درصد به حدود ۲ درصد و حتی کمتر از آن کاهش می یابد.

وی افزود: ایران در بین کشورهای همسایه، شرق آسیا، حاشیه خلیج فارس و خزر جز کشورهای پیشرو در حوزه اشتغالزایی برای زندانیان است.

وی فعالیت بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی را رو به رشد و قابل تقدیر عنوان کرد و ادامه داد: در بازدید پیشین در حدود ۱۰۰ زندانی در این مجتمع مشغول بودند که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ زندانی در کارگاههای خیاطی، قالیبافی، تولید مبلمان و بسته بندی مواد غذایی فعال هستند.