زنجان – ایرنا – معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: دشمنان تحمل ایران قوی را ندارند و برای همین در مسیر انقلاب اسلامی انواع خباثت ها را تا به امروز انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد محمودزاده روز چهارشنبه در آیین زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی در مدرسه شاهد جلیل خانی زنجان افزود: دشمنان از اول روزهای پیروزی انقلاب اسلامی خواب های متعددی برای این انقلاب دیدند که البته با حضور مردم همواره خواب هایشان پریشان بوده است. 

وی بر ضرورت انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی به نسل های جدید تاکید کرد و ادامه داد: دشمن با اقتدار نظام اسلامی مخالف است و در هر مقطعی برای ضربه زدن به این نظام اقدام می‌کند که جنگ تحمیلی یکی از نمونه های آن است که در آن ۳۶ هزار دانش آموز و پنج هزار فرهنگی جان خود را برای حفظ کشور و انقلاب فدا کردند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی برنامه های سخت افزاری زیادی داشتند ولی در این بخش به نتیجه ای نرسیدند و برای همین این روزها به حوزه های نرم افزاری و نبرد نرم وارد شده اند.

وی افزود: امروز رتبه علمی ایران در برخی رشته ها به زیر ۱۰ رسیده و به طور میانگین ایران در جایگاه ۱۶ پیشرفت علمی دنیا قرار دارد و تحمل این برای دشمنان سخت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بیانیه گام انقلاب مهم‌ترین سرمایه کشور سرمایه انسانی ذکر شده است، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب در این راستا این است که این سرمایه انسانی با تربیت خوبی شکل بگیرد.