سید محسن واعظیفر، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که این پروژه برای رفاه عمومی و بهبود حمل و نقل در حوزه شهری نقش شایانی دارد، انتظار داریم سایر دستگاهها بهویژه نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات برای تسریع در تکمیل آن همکاری کنند.
وی با بیان اینکه برآورد کنونی هزینه تکمیل خط ۲ متروی این کلانشهر مانند بخش تونل و سایر موارد مشابه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: همچنین بالغ بر ۵۹۶ میلیون یورو نیز باید برای خرید تجهیزات هزینه شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به اینکه تامین منابع مالی همواره با مشکلاتی روبه رو بوده است، اضافه کرد: تاکنون اعتبارات آنطور که انتظار داشتیم و لازمه پروژه بوده تامین نشده است.
واعظیفر ادامه داد: تلاش متولیان بر تامین اعتبارات و حل مشکلات بوده، اما شرایط اقتصادی کشور و مسائل بینالمللی سبب بروز مشکل در منابع مالی شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد هزینه اجرای خط ۲ متروی اصفهان از سوی دولت در بودجه دیده شده است و ۵۰ درصد مابقی نیز باید توسط شهرداری تامین شود.
به گزارش ایرنا، خط دوم متروی این کلانشهر از شمال شرق اصفهان واقع در زینبیه و شهرک پاسداران( منطقه دارک) آغاز میشود و به طول ۲۷ کیلومتر و ۷۵۰ متر به میدان شهدای شهرستان خمینی شهر در غرب اصفهان میرسد.
این خط بطور کلی ۲۳ ایستگاه دارد، اما ۱۴.۷ کیلومتر آن در قالب ۱۶ ایستگاه در اولویت ساخت قرار گرفته است که از دارک به ایستگاه شهید حجازی در خیابان کهندژ خواهد رسید.
هم اینک خط یک قطار شهری از شمال به جنوب اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه و ۱۲ رام قطار فعال است.
اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.