به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری روز چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان اظهار داشت: میزان بدهی به پیمانکاران که در نتیجه فعالیت سنگین کارگاههای راه سازی استان برای انجام تعهدات سال ۱۴۰۱بوجود آمده در تاریخ راهسازی استان بی سابقه است.
وی بیان کرد: تمام طرحهای راهسازی شمال استان با وجود اینکه این اداره کل هنوز تخصیص اعتباری پیوست قانون ۱۴۰۱را از ابتدای امسال دریافت نکرده فعال در حال کار هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر برنامهریزی هدفمند برای بهره برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سالجاری در محدوده فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان تاکید کرد و افزود: نخواهیم گذاشت بستری که برای تکمیل کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب خیز برداشته است از دست برود.
وی تصریح کرد: هماینک این ادارهکل به منظور رشد ترانزیت و تجارت، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، ارتقای ایمنی کاربران جادهای تمام تلاش خود را به ساخت باند دوم در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت اباد. زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک و همچنین ساخت پل شیله معطوف کرده است.
اکبری با بیان اینکه منابع اعتباری راهسازی سیستان و بلوچستان از محل منابع ملی تامین می شود، گفت: هم اینک همه مسئولان در تلاشند بتوانیم سهم اعتباری ۱۴۰۱خود را از تخصیص دریافت و با پرداخت بخشی از بدهی بوجود آمده پیمانکاران حوزه راه استان فرآیند ساخت را سرعت بخشیده و همانطور که به شهروندان گرامی وعده داده بودیم شاهد تکمیل شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده باشیم.
وی از همه پیمانکاران که با وجود طلب سنگین از تعطیلی کارگاهها جلوگیری نکردند تا آرزوی ۳۰ساله مردم استان در جهت داشتن محورهای دوبانده زودتر محقق شود قدردانی کرد.