به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه و در دیدار با هیات مدیره جمعیت خدمت گذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) افزود: همه افرادی که می خواهند در امر خدمت به زائران مشارکت داشته باشند، نیاز به ساماندهی دارند که این کار باید توسط مردم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گاهی در امر خدمت رسانی، سرگرم ملزومات می شویم و هدف که تربیت زائران در مسیر اهل بیت (ع) است را فراموش می کنیم، بیان کرد: خدمت وسیله ای برای هدف است و برای تحقق هدف باید مخاطب مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای ملی زیارت اظهار کرد: اهداف تربیتی زائر، نباید به دهه آخر صفر محدود شود. مردم نیازهای مختلفی در امر زیارت دارند که باید در اسرع وقت به آن نیازها پاسخ داد.
او گفت: با توجه به اینکه زائران به مناسبتهای مختلف برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مشرف میشوند، خدمت رسانی به زائران نیز باید در طول سال مد نظر باشد.
نظری با اشاره به تجربه ۲۱ ساله جمعیت خدمت گذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) افزود: این نهاد، مردمی است و خاستگاه آن نیز مردم هستند و تمام ظرفیت های اجرایی آن نیز با همکاری مردم تامین میشود که قابل تقدیر است؛ بر همین اساس، کار مردمی ماندگار است و تصدی گری دولت در این موضوع نیز باید کاهش یابد.
استاندار خراسان رضوی گفت: هر ساله و در مسیر خدمت رسانی، مشکلاتی وجود دارد که با به روز رسانی، در سالهای آتی باید شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم زیرا هدف، خدمت رسانی با کیفیت به زائر است.
در دهه پایانی صفر امسال در مجموع ۶ میلیون زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروی شخصی و یا پیاده به مشهد سفر کردند.