کرج - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در جریان آشوب های اخیر تلاش گسترده ای از سوی دشمنان خارجی برای به صحنه آوردن برخی از نسل جدید کشور در تقابل با مبانی و معارف انقلاب اسلامی، اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی  روز پنجشنبه، در شورای ترویج فرهنگ ایثار استان البرز افزود:  تفاوت جنس  حوادث اخیر  با فتنه‌های پیش از آن  در نوع شعارها بود؛ در فتنه های  گذشته شعارهای سیاسی و اقتصادی را شاهد بودیم اما این‌ بار فتنه فرهنگی برپا شد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که  در فتنه اخیر مورد هدف قرار داشت مبانی دینی و باورهای مذهبی مردم بود، ادامه داد: این جریانی که به دنبال حذف تمدن ایران اسلامی در صحنه جهانی است امروز با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای جهانی و همه قدرت جنگ نرم اعم از ماهواره، اینترنت، شبکه‌های فیلم و سریال ، خواستار ایجاد نوعی یکپارچه سازی فرهنگی در صحن جهان است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه باورهای دینی و مذهبی کشور ما پررنگ‌تر از دیگر کشورها است، اضافه کرد: همواره مهاجمان  مغلوب اعتقادات فرهنگی مذهبی ما شده‌اند.
معاون رییس جمهور بیان داشت: مهاجمان توسط همین نسل جوان و دهه هشتادی‌ها مغلوب خواهند شد، سرود سلام فرمانده در ابتدای سال یک حرکت جهانی را رقم زد که نشانه نگاه ویژه و مستقیم به حضرت صاحب الزمان (عج) است. 
وی با تاکید بر اینکه شهدا چراغ راهنما هستند که باید به جامعه معرفی  شوند، اضافه کرد:  در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر تلاش شود، برای هر قوم و صنف خاص باید شهید و الگوی خود آن صنف و گروه سنی معرفی شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این منظور است که مسائل و موارد مربوط و حائز اهمیت حوزه ایثار و شهادت، شناسایی و معرفی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسائله ایثار و شهادت با همکاری و حمایت همه دست‌اندرکاران به نتیجه خواهد رسید، اضافه کرد: شرایط در دولت سیزدهم برای ارائه خدمات به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم است.


قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری  از سخنانش  با بیان اینکه  پنج هزار و ۷۰۰ نفر  از ایثارگران البرز  فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان برخی از این افراد در استان مبدا خدمات مسکن دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات برای این قشر از جمله پرداخت وام و امتیاز خرید مسکن انجام شده است، افزود: خدمات مسکن برای خود ایثارگر تعریف شده است، اما امروز  موضوع دیگر فرزندان ایثارگران هستند؛ طبق قانون فرزند جانباز ۲۵ درصد خدماتی دریافت نمی‌کند و نباید انتظار وجود داشته باشد.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه از این تعداد سه هزار نفر تسهیلات وزمین اخذ نکردند، اضافه کرد: در گذشته تفاهمی میان بنیاد شهید و استانداری البرز در راستای احداث سه هزار مسکونی  وجود دارد که تا کنون ابتر مانده است. پروژه سیاهکلاهان که یک هزار و ۱۵۶ واحد است و امروز عملیات ساخت آن اجرایی شد اگر به نتیجه برسد بخشی از این تعهد اجرایی می‌شود.
وی در خصوص گلزارهای شهدای استان البرز، ادامه داد: ۱۵۸ گلزار ساماندهی شده است، 2 گلزار شهدای  امامزاده محمد (ع) و امامزاده عبدالله (ع) با تخصیص اعتبارات ملی در دست اقدام است.
معاون رییس جمهور با اشاره به اشتغال و کارآفرینی  سه هزار و ۱۸۰ نفر  در سامانه درخواست اشتغال استان البرز ثبت نام کردند، اضافه کرد: این آمار به صورت شهرستانی در ظرفیت‌های اقتصادی جذب صورت بگیرد، شرایط برای جذب دولتی وجود ندارد.
وی در ادامه به سایر آمار و ارقام رسیدگی به مطالبات ایثارگران طبق قانون پرداخت، افزود: در بحث درمان سالانه با افزایش مبالغ و پرداختی‌ها مواجه هستیم، در این میان ۷۰۰ میلیارد برای پرداخت بدهی‌های حوزه درمان به این مجموعه تخصیص یافته است.
قاضی زاده هاشمی  به توسعه مرکز جامع توانبخشی و جابه‌جایی خانه ایثار اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس  جمهور به پروژه‌های  بنیاد شهید  البرز اختصاص یافته که به احتمال باید این رقم افزایش یابد.