اهواز- ایرنا- سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در هر مدرسه باید یک گروه جهادی با همکاری معلم ها و دانش آموزان ایجاد شود گفت:برای ساخت مدرسه و تامین تجهیزات باید  از نظر دانش آموزان استفاده کرد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا خان محمدی پنجشنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در اهواز بیان کرد:متاسفانه بین دانش آموزان و سیستم آموزشی یک شکاف زمانی و نسلی ایجاد شده که با به روز کردن سیستم آموزشی و استفاده از نظر دانش آموزان می توان این شکاف را کم کرد چرا که با نگاه فعلی نمی توان مشکلات مدارس و سیستم آموزشی را حل کرد.
وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که  حتی در مدارس دور افتاده نیز از کلاس های هوشمند برای آموزش دانش آموزان استفاده شود.
خان محمدی بیان کرد: این قرارگاه جهادی کارگروه های مختلفی دارد که دربخش های متفاوت به صورت تخصصی ورود می کند به عنوان مثال کارگروه عمران و آبادانی، کارگروه حمایتی و منزلت و کارگروه برنامه ریزی منابع از جمله کارگروه های این قرارگاه هستند.
سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: باید با کمک‌گرفتن این قرارگاه شاهد تحولات بسیار خوبی در مدارس باشیم، اغلب دانش آموزان از کاهش کیفیت آموزش معلم ها گله مند هستند.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت دانش آموزان برای گام برداشتن در سیستم آموزشی نوین استفاده کنیم، دانش آموزان امروز بسیار  باهوش هستند و نیاز به سیستم آموزشی مدرن دارند.
وی افزود: مدارس کانون پرورش و تربیت هستند و نگاه همه به سمت مدارس است، فرماندهی تربیت دانش آموزان در هر استان مدید کل آموزش و پرورش است.
برنامه ریزی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزود: در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی برنامه ریزی بسیار خوبی برای این دانش آموزان اتخاذ شده است.
وی گفت: به عنوان مثال برای دانش آموزان مناطق دورافتاده که به سیستم آموزشی از راه دور دسترسی ندارند مبلغ ۱۸ میلیون ریال در نظر گرفته شده است تا به آن ها برای ادامه تحصیل کمک شود.
خان محمدی افزود: راه های زیادی برای بازگشت به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است به ویژه در مقطع متوسطه اول و دوم که بیشترین آمار بازماندگی را دارند.
طبق آماری که اعلام شده در خوزستان ۱۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد.
جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.
سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور بازدید از چند پروژه مدرسه سازی و بررسی وضعیت ساخت و ساز مدرسه و آموزش در استان به خوزستان سفر کرد.