نوشهر- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : حضور با صلابت و مقتدرانه  مردم ایران اسلامی در یوم الله ۱۳ آبان گویای وفاداری آنان به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است.

محمدعلی محسنی بندپی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حضور چشمگیر مردم به ویژه دانش آموزان در حماسه ۱۳ آبان ماه امسال بر خلاف سال های پیش بیانگر آن است که امنیت خط قرمز در ایران اسلامی است و هیچگاه کوتاه نخواهند آمد. 
وی بیان کرد : این حضور یکپارچه و منسجم پاسخ محکمی به فتنه انگیزی ایادی استکبار غرب  است، دشمنی که تمام تلاشش بر براندازی این نظام است. 
نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : امروز آنانی که در پی فتنه انگیزی ، تفرقه و اغتشاش هستند امروز چشمانش را باز کنند و پی به شکوه جمعیت حاضر در این راهپیمایی ببرند. 
محسنی بندپی افزود : یوم‌الله ۱۳ آبان امسال در حقیقت  یادآور حوادث مهم و تاثیرگذاری در تاریخ انقلاب اسلامی است و تحولات منطقه و فتنه‌انگیزی دشمنان بر اهمیت راهپیمایی امسال افزوده است.
به گفته وی دشمنی کفر جهانی امروز با همکاری حامیانش علیه نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و حضور پرشور و شعور ملت  در ۱۳ آبان سبب شکست اهداف آنان شده است.

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در  ۴۳ نقطه استان مازندران برگزار شد که دیار علویان با حضور گسترده شان در این روز حماسه ماندگاری را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند.

۱۳ آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۳۵۷ است.