شهرری - ایرنا - همزمان با سراسر کشور و در سالروز یوم الله سیزدهم آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، قشرهای مختلف شهرستان های استان تهران با حضور در راهپیمایی با شکوه این روز، انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با سیزدهم آبان ، هزاران نفر از مردم شهرستان ورامین، زن و مرد، پیر و جوان همراه با دانش آموزان دختر و پسر با اجتماع در میدان امام حسین (ع) و حرکت به سمت مسجد جامع، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار این شهرستان رقم زده و عشق و ارادت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به نمایش گذاشتند.
مردم ولایتمدار ورامین، در حالی که پلاکاردهایی با مضامین مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، هیهات من الذله، لبیک یا خامنه ای و لبیک یا حسین در دست داشتند ، در خیابان های منتهی به مسجد تاریخی جامع این شهرستان حرکت کرده و بار دیگر با خلق حماسه‌ای تاریخی، عشق و ارادت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انزجار از استکبار جهانی و ایادی آنان در داخل کشور را به نمایش گذاشتند.
در صفوف نخست این مراسم راهپیمایی، تعداد زیادی از دانش‌آموزان همراه با پدران خود کفن برتن کرده بودند تا ثابت کنند همچون پدران خود در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که کفن پوش، جان خود را تقدیم مسیر حق و حقیقت کرده‌اند، آماده جانفشانی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب، آرمان امام راحل و شهدا هستند و از تهدید دشمنان هراسی ندارند.
در طول برپایی این راهپیمایی، تعداد زیادی موکب برپا شده و از راهپیمایان پذیرایی کردند و ادارات و نهادهای فرهنگی نیز با برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف، سهم خود را در این اجتماع با شکوه ادا کردند.
حضور نسل‌های مختلف انقلاب در راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان ورامین ثابت کرد که دفاع از ارزش‌های نظام به نسل و یا قشر خاصی تعلق ندارد و همه افراد با حضور همراه با بصیرت خود، توطئه دشمن را شناخته و در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.
درپایان این مراسم دانش آموزان و راهپیمایان ضمن به آتش کشیده پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان نماد استکبار جهانی، با قرائت بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر، آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرده و بر ایستادگی درمقابل سیاست های خصمانه دولت آمریکا تأکید کردند.

خروش دانش آموزان پردیسی در روز استکبار ستیزی
راهپیمایی ۱۳ آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی»، همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف کشور در محل مصلی نماز جمعه شهر پردیس برگزار شد.
به گزارش خبر نگار ایرنا، تجمع ۱۳ آبان از ساعت ۱۰و ۳۰دقیقه صبح امروز جمعه با حضور مردم ولایتمدار شهرستان از جمله؛ دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون، روسا و کارمندان ادارات ، ورزشکاران، بسیجیان و دیگر اقشار پای بند به نظام و ولایت آغاز شده و شرکت کنندگان آمدند تا بار دیگر شعار مرگ بر استکبار سر دهند.
مردم ولایتمدار شهرستان پردیس از شهرهای بومهن، پردیس، خسرو آباد و سعید آباد در این مراسم پلاکاردهایی که رو آنها جملات ضد استکباری نوشته شده در دست دارند و آماده سردادن شعارهایی هستند تا نفرت و انزجار خود را به دشمنان نشان بدهند.
امسال در تقارنی مبارک ، روز راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در روز جمعه برگزار می شود، شرکت کنندگان بعد از این مراسم برای اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی و خیابان‌های اطراف مصلی نماز جمعه را برگزار می کنند.
به گزارش ایرنا ، ۱۳ آبان در تقویم کشورمان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است و هر سال مردم در این روز به یاد رویدادهای کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷،   تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه به خیابان‌ها می آیند تا با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.
غرفه های نقاشی صورت کودکان ،شعار نویسی و دل نوشته نگاری و پذیرایی در خیابان های اطراف مصلی پذیرای علاقمندان هستند.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

فریاد مرگ بر آمریکا در فضای قرچک طنین انداز شد
قرچک- ایرنا- همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اقشار مختلف شهرستان قرچک روز جمعه با شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ، مسئولان ، دانش آموزان و دانشجویان شهرستان قرچک ، همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان ، فریاد ضد استکباری سر داده و انزجار خود را از سیاست های خصمانه استکبار اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شکوه ، ضمن اجتماع در میدان امام قرچک، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، و مرگ بر اسرائیل ، هیهات من الذله ، الله اکبر و لبیک یا خامنه ای انزجار خود از استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.
علاوه بر هزاران نفر از دانش آموزان شهرستان قرچک ، بسیاری از مردم از اقشار مختلف نیز در این راهپیمایی حضور داشتند تا نسل های مختلف انقلاب ، استکبار ستیزی ملت ایران را بار دیگر به جهانیان ثابت کنند.
بسیاری از دانش‌آموزان همراه به مسئولان مدارس در حالی که اسامی مدارس خود را حمل می‌کردند در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کردند تا ثابت کنند همچون ۳۶ هزار همکلاسی شهید خود، آماده دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه همواره بصیرت و شناخت خود را حفظ می‌کنند.
حضور پرشور جوانان و دانش آموزان شهرستان قرچک در این مراسم ثابت کرد که آینده سازان ایران اسلامی پیام شهیدان دانش آموز در ۱۳آبان سال ۵۷ در مبارزه با استکبار را به درستی درک کرده اند و راه آنان را ادامه خواهند داد.
راهپیمایان در این مراسم در دستان خود پلاکاردهایی با مضامین مقاومت در برابر زیاد خواهی استکبار جهانی و محکومیت اغتشاشات و ترور ناجوانمردانه حرم شاهچراغ که به شهادت جمعی از هموطنان و دانش‌آموزان منجر شد، خواستار مقابله جدی با آشوب‌طلبان شدند.
بسیاری از دانش آموزان نیز با درست کردن آدمک های ترامپ ، سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران اسلامی را محکوم کردند.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان معترض به دست نظامیان رژیم شاهنشاهی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است.
قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

۱۳ آبان یاد آور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ ، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.
۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.