بجنورد- ایرنا- مدیرکمیته امداد رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ۱۵میلیارد ریال خدمات عمرانی در قالب تعمیر و تکمیل مسکن و ایجاد فضاهای بهداشتی در سالجاری به مددجویان این شهرستان مرزی ارایه شد.

امیر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خدمات ۱۵۰ مورد بوده است که مربوط به ساخت آشپرخانه، حمام و سرویس بهداشتی مددجویان بخش های مرکزی و غلامان رازوجرگلان است.

وی افزود: برای ارایه خدمات عمرانی به هر یک از مددجویان حدود ۱۰۰ میلیون ریال کمک شده است.

محمدی با بیان اینکه تامین مسکن از خدمات شاخص کمیته امداد به خانوارهای زیر پوشش است، گفت: اینک عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در رازوجرگلان آغاز شده است.

مدیرکمیته امداد رازوجرگلان یادآور شد: این واحدهای مسکونی براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین بنیاد مستضعفان، سپاه جوادالائمه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی احداث می‌شود.

ایجاد ۳۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان 

محمدی با تاکید بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های مددجو در رازوجرگلان، گفت: در سالجاری ۶۰ پرونده مددجو برای دریافت تسهیلات ایجاد نیروگاه خورشیدی به بانک ها معرفی شد که با ۳۰ پرونده آن موافقت شد.

وی افزود:در صورت پرداخت تسهیلات تا پایان سالجاری ۳۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی برای خانوارهای مددجوی رازوجرگلان ایجاد خواهد شد.

سه هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان مرزی رازوجرگلان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان با سه بخش و ۶ دهستان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.