خمین - ایرنا - شهردار خمین گفت: ۸۶۵ میلیارد ریال از بودجه امسال شهرداری این شهر محقق شد.

«حمید احمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مبلغ ۴۴ درصد از بودجه یک‌هزار و ۹۹۷ میلیارد ریالی شهرداری خمین در سال جاری است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال از بودجه عمرانی و ۲۷۰ میلیارد ریال از بودجه جاری شهرداری خمین در نیمه نخست امسال هزینه شده است.

شهردار خمین اظهار داشت: ۳۷ درصد بودجه امسال به طرح‌ها و برنامه‌های جاری و ۶۳ درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد.

احمدی، بودجه شهرداری را مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر دانست و گفت: تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی اولویت برنامه‌های مدیریت شهری در سال آتی است.

شهردار خمین با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع عوارض شهرداری زمینه ساز توسعه و آبادانی شهر است، افزود: پنج میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال عوارض نوسازی توسط شهروندان در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

احمدی توضیح داد: مطالبات عوارض نوسازی شهرداری از شهروندان ۱۸۰ میلیارد ریال است و پرداخت عوارض از سوی مردم بسیار کم بوده است.

وی تاکید کرد: شهرداری‌های شهرهای کوچک از نبود منابع و اعتبار کافی رنج می‌برند و افزایش مشارکت عمومی شهروندان و حمایت تمام مسئولان، شهرداری را در مسیری روشن و آینده‌ای بهتر هدایت می‌کند.

احمدی گفت: پرداخت عوارض کسب‌وپیشه در نیمه نخست امسال، ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال بوده است، در صورتی که مطالبات عوارض کسب‌وپیشه شهرداری خمین ۹۰ میلیارد ریال است.

شهردار خمین ارایه خدمات به شهروندان را وظیفه این نهاد بیان کرد و افزود: همکاری ضعیف بدهکاران شهرداری مهمترین دلیل عدم موفقیت این نهاد در خدمت‌رسانی مطلوب است.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۷۴هزار و ۲۵۶ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار و ۱۷ نفری آن ساکن این شهر هستند.