محسن شهریاری مدیر فروشگاه "تات سیکلت" در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کسب و کارها تا پیش از ایجاد پلتفرمهایی مانند اینستاگرام فعالیت خود را داشتند و محدودیتی در درآمدزایی خود نداشتند. اما با چنین پلتفرمهایی این کسب و کارها تا حدودی رونق یافت و فعالیت آنها بهروزتر شد.
وی ادامه داد: با راهاندازی این قبیل پلتفرمها خرید و فروش شکل مجازی به خود گرفت و حال با فیلترینگ اینستاگرام همین کسب و کارها همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند.
شهریاری در ادامه با بیان اینکه البته این فیلترینگ محدودیتهایی برای کسانی که صرفاً درآمد آنها منوط به فضای مجازی است ایجاد کرده و تاثیر گذار بوده تصریح کرد: این افراد محصولات خود را صرفاً در قالب فضای مجازی عرضه کرده و جایگاهی برای شروع دوباره ندارند که در آنجا با توجه به محدودیتهای کنونی به فعالیت خود ادامه بدهند و بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن چنین بستههای حمایتی برای اینگونه مشاغل تاثیرات خوب و مثبتی را به همراه خواهد داشت.
شهریاری در خصوص استفاده از ظرفیت پلتفرمهای داخلی برای کسب و کارهای اینترنتی گفت: از این ظرفیت میتوان استفاده کرد، اما من در کار خودم سعی میکنم وابستگی ایجاد نکنم.
این فعال کسب و کار درباره این که این بسته حمایتی تا چه میزان به رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک خواهد کرد گفت: بستگی به شرایط کسب و کارها دارد. چرا که کسب و کارها متفاوت از یکدیگر هستند.
وی افزود: به عنوان نمونه برای من که علاوه بر کسب و کار اینترنتی برای فروش محصولاتم صاحب فروشگاه هستم تفاوت این بسته نسبت به کسی دیگر که چنین شرایطی را ندارد یکسان نیست.
شهریاری گفت: برخی کسب و کارها تولیدکننده و برخی دیگر مصرفکننده هستند بر همین اساس تاثیرات این بسته حمایتی برای هر دو مشابه نخواهد بود.
وی ادامه داد: من مشتریهای خود را دارم و با وجود فیلترینگ فعلی دسترسی به آنها وجود دارد و در این میان برای فروش محصولات پلتفرمهای از جمله اینستاگرام خیلی مهم نیست.