کرمانشاه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه بزرگترین جهاد امروز را جهاد رسانه‌ای و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در همین راستا بسیج، بزرگترین شبکه اجتماعی در کشور را دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند از این ظرفیت برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ «ابوذر انوری» روز یکشنبه در یک نشست خبری بر جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و انعکاس آنها در فضای مجازی و رسانه ای کشور تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: برای استفاده بیشتر از تمام ظرفیت های بسیج، اولین رادیو را در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه راه اندازی می‌کنیم تا یکی از بزرگترین مشکلات امروز جامعه را که تولید محتوای است را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه برای غافلگیر نشدن در جنگ رسانه ای نیازمند تولید محتوای اثربخش در فضای رسانه ای و فضای مجازی هستیم، افزود: باید با هم اندیشی و همفکری با اصحاب رسانه محتوایی اثربخش را برای جوانان و نوجوانان تولید کنیم تا نیازمند کسب اطلاعات از شبکه ها و کانال های معاند خارج از کشور نشوند و این در حالی است که در موضوع فوت خانم مهسا امینی اگر ۴۸ ساعت زودتر اقدام می کردیم شاید هرگز شاهد بسیاری از اتفاقات دیگر نبودیم.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه ما در انعکاس رویدادهای ارزشمند خود کم کاری کردیم و باید این روند اصلاح شود، گفت: رسانه‌های دشمن چهار نفر خود را ۴۰۰ نفر قلمداد می کنند اما ۴۰۰ نفر ما در نظر ۴۰ نفر دیده می شود و نمی‌توانیم تمام ظرفیت های خود را به نمایش بگذاریم لذا حلقه مفقوده بسیاری از جریانات کشور ما، ضعف در رسانه ها و فضای مجازی است که باید تقویت شود.

سرهنگ انوری با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم رویدادهای خود را به جهان نشان دهیم، افزود: به عنوان نمونه من در این چند سال راهپیمایی باشکوهی مانند ۱۳ آبان امسال را در کرمانشاه ندیدم اما متاسفانه نتوانستیم آن را عرضه کنیم لذا باید بپذیریم در مدیریت فضای مجازی و رسانه ای کم کار کردیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

رویداد تولیدات رسانه‌ای در کرمانشاه برگزار می شود

مسئول معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه کرمانشاه نیز در این نشست از برگزاری رویداد تولیدات رسانه ای در کرمانشاه خبر داد و گفت: شعار این رویداد " بکوبیم و بجنگیم و تلاش کنیم " است و علاقه مندان می توانند در بخش های مختلفی چون وحدت اقوام و مذاهب، کرمانشاه سینه ستبر، ظرفیت های گردشگری تولیدات خود را ارسال کنند.

«حامد شبابی» زمان ارسال آثار را ۱۰ لغایت ۲۰ آبان ماه عنوان کرد و افزود: ۲۵ آبان هم از برگزیدگان دعوت و توانایی های آنها سنجیده می شود تا در روز پایانی همایش که ۲۷ آبان است از آنها تقدیر و برترین ها هم به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.