کرج - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: پیست بین المللی اسکی دیزین کرج به عنوان یکی از محورهای گردشگری برای برپایی جشنواره های زمستانی البرز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام‌ علی‌محمدی روز یکشنبه  با اشاره به  برگزاری جشنواره‌های اقوام، خوراک و کودک در البرز افزود: البرز به عنوان استانی چهار فصل ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد و  در فصل زمستان جشنواره زمستانه ورزش‌های زمستانی در دیزین برگزار  می شود.

وی بیان داشت: از آنجایی که دیزین به عنوان منطقه‌ای بین المللی شناخته شده و پذیرای مهمانان خارجی و داخلی از نقاط مختلف کشور به خصوص پایتخت است  باید از این ظرفیت برای شناساندن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی گردشگری البرز استفاده کرد.

علی محمدی  اظهار داشت: هدف از این اقدامات این است که البرز را از استان معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : بوستان فرهنگی تفریحی  ایران کوچک کرج  به دلیل داشتن نمادهای استان‌ها و اقوام مختلف مکان مناسبی برای جشنواره اقوام ایرانی است که صنایع دستی و لباس و سوغات هر قوم به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد:  البرز استانی است که به عنوان ایران کوچک با داشتن قومیت‌های مختلف ظرفیت برگزاری انواع جشنواره‌های اقوام ایرانی را دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد: در حال تشکیل کمیته تخصصی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقامتگاهی برای مسافران هستیم.

`پیست بین المللی دیزین واقع در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی کلانشهر کرج دارای امکانات ویژه مانند هتل ، وسایل بازی و تفریحی است که همه ساله در فصل بارندگی یکی از پرازدحام ترین مناطق گردشگری کشور  و البرز است.

البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی و حدود ۱۵۰ روستای هدف گردشگری دارد.