تهران- ایرنا- طرفداران افراطی و رسانه‌های جمعی حامی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که با طرح اتهام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را به آشوب کشیدند، در آستانه انتخابات میاندوره‌ای تئوری خرابکاری در دستگاه‌های رای گیری الکترونیک را پیش درآمد بهانه خود برای آشوب‌های احتمالی قرار داده‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از رویترز، این مساله شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اخذ رای الکترونیک را به شدت نگران کرده است.

یکی از این شرکت‌ها حتی از بیم ضرر و زیان مالی هنگفت، علیه هشت فرد و نیز رسانه جمعی از جمله شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به حزب جمهوریخواه ایالات متحده شکایت کرده است.

تئوری تقلب در انتخابات به طور فزاینده‌ای در میان جناح راست افراطی آمریکا در حال تبدیل شدن به یک واقعیت موهوم است به طوری که حالا دو سوم جمهوری‌خواهان این کشور می‌گویند به اعتقاد آنها آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از ترامپ به سود بایدن جابجا شده است.

مارک لیندمن از مدیران ارشد شرکت داده پردازی و سامانه‌های اخذ رای دومینیوم Dominion با اشاره به سوءظن روز افزون، می‌گوید: "سونامی شک و تردیدها و بی اعتمادی به تولیدات این شرکت، آینده بقای آن را در معرض تهدید جدی قرار داده است."

لیندمن در تائید صحبت‌های خود، به طرح ادعای جمهوریخواهان علیه این شرکت در دست کم هشت ایالت در جریان انتخابات ۲۰۲۰ اشاره دارد که طی آنها حامیان افراطی ترامپ تلاش داشتند دستگاه‌های تولیدی این شرکت را بر اساس اتهامات واهی با دستگاه‌های دیگری عوض کنند.

لیندمن همچنین گفت پس از آنکه ترامپ در بازشماری دستی آرای ماخوذه در ایالت لوئیزیانا اکثریت را از آن خود کرد، مقامات این ایالت در انتخابات پیش رو به انعقاد قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری با این شرکت تمایلی ندارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات میان‌دوره ای آمریکا هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار می‌شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می‌شود. همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.