بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت:‌ یکی از ارکان مهم توسعه کشور در گرو ارتباط صنایع و دانشگاه است که می‌تواند توسعه فناوری را در جامعه سرعت بخشد.

محمدحسین رنجبر روز دوشنبه در دیدار با سرپرست و مدیران پالایشگاه گاز سرخون و قشم هرمزگان اظهار داشت: گسترش و توسعه ارتباط تنگاتنگ با صنایع از سیاست های کلان دانشگاه برای رسیدن به توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: دانش، بومی سازی و تربیت نخبگان دانشگاهی به عنوان کارآفرینان این عرصه بزرگ می تواند ما را به دانشگاه های نسل سوم و چهارم سوق داده و کشور را از ردیف درحال توسعه به توسعه یافته مبدل کند.

وی اضافه کرد: نقش عوامل اجرایی در اتصال این دوحلقه مفقوده برای ارزیابی و اجرایی کردن این مهم حایز اهمیت بوده و اگر عملکرد این عوامل با برنامه‌ریزی و راهبرد همراه باشد این ارتباط می تواند مؤثر، کارآمد و اجرایی شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در پی افزایش نقش آفرینی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: این دانشگاه در حوزه مسائل علمی و مسئولیت های اجتماعی دانشگاه بر آن است تا با همکاری مستمر و تنگاتنگ با صنعت از طریق تولیدهای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی و افزایش محصولات صنعتی در ارتقای سطح معیشت و اشتغال زایی جوانان و توسعه منطقه بیش از پیش نقش آفرینی کند.

 رنجبر افزود: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه (سما) با برپایی رشته‌های تخصصی و با اجرای طرح پویش با هدف پرورش تکنسین در رشته های گازرسانی، ابزاردقیق، الکترونیک و رشته‌های دیگر و همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت با اعطای گواهینامه معتبر در راه علمی سازی فعالیت‌ها و طرح‌های صنعتی تلاش می‌کند.

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: وجود پارک علم و فناوری بنیاد نخبگان و ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه به همراه اعضای هیات علمی های مجرب و متخصص دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان را در جایگاه  بزرگترین مجموعه علمی و فعال هرمزگان قرار داده است.

وی ادامه داد: این مایه افتخار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان آماده اجرای طرح‌های علمی، فناوری و پژوهشی برای همکاری با تمامی سازمان ها، شرکت ها، ارگان ها است.

ارتباط کارآمد در گرو توسعه همکاری در راستای نیازمندی های جامعه است

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم  نیز در این دیدار با تاکید بر نقش ارتباط مؤثر صنایع و دانشگاه، گفت: بدون شک ارتباط کارآمد در گرو توسعه همکاری در راستای نیازمندی‌های جامعه است.

پارسا پروین ابراز داشت: بومی سازی تولیدهای علمی یکی از مهمترین سیاست های نظام صنعت است و بسیاری از قطعات، تجهیزات و سایر سخت افزارها و نرم افزارهای صنعتی امروز به دست کارکنان نخبه این شرکت تولید و انبوه‌سازی می‌شود.

وی افزود: منابع انسانی کارآمد و توانمند بزرگترین سرمایه جامعه است که تولید بردهای الکترونیک، پنل های تولید برق و دستاوردهای دیگر توسط متخصصین این حوزه، در کنار  ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و عملیاتی می‌تواند در هموارسازی مسیر توسعه کمک شایان توجه‌ای کند.