ارومیه - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح گسترش عدالت آموزشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ۱۰۸ دبیرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا جواد جنگی روز دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تفاهمنامه طرح آموزش هنر بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی منعقد شد که طی آن اجرای طرح آموزش هنر در مدارس شبانه روزی و مناطق محروم استان محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری ویژه مناطق کمتر برخوردار و مرزی با شعار «آمـوزش برای همــه» و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۰۸ دبیرستان های شبانه روزی و مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار دوره اول و دوم متوسطه مناطق ۲۴ گانه استان آذربایجان غربی با امضای این تفاهم نامه آغاز شد.

وی اظهار کرد: ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش و هنر، کمک به توسعه کسب کارهای فرهنگی و هنری و بستر سازی آموزش هنر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی از مهمترین اهداف این طرح است.

جنگی ادامه داد: در راستای کیفی سازی و مشارکت حداکثری جمعیت برخوردار از شهرستان های مشمول این طرح، تفاهم نامه همکاری دیگری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بزودی منعقد خواهد شد.

افشین سنائی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند به منظور ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی https://amoozesh.azmoonehonar.ir مراجعه کنند؛ گفت: برنامه آموزشی بر اساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور خواهد بود و نیز برای همه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی نامه صادر می ‌شود.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز با ۳۸ هزار نفر فرهنگی است.