تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در نشست کمیسیون و پاسخ آنها به هفت سوال مطرح شده از سوی نمایندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رضا حاجی پور در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برگزار شد به خبرنگاران گفت: در بخش نخست نشست امروز محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت درباره اینکه چرا در انتصابات استانی دقت لازم صورت نمی‌گیرد و ارزش‌های انقلاب در نظر گرفته نمی‌شود و از نیروهای دلسوز و انقلابی استفاده نمی‌شود، سوالی را مطرح و در نهایت با پاسخ وزیر آموزش و پرورش مقرر شد مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ارائه مستندات به نماینده سئوال کننده اعطا شود تا وی نظر خود را درباره ارائه سوال به صحن مطرح کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم افزود: در ادامه مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب درخصوص ناعدالتی در توزیع فضای آموزشی در کشور، نوسازی مدارس و مدارس شبانه روزی و حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل هم درباره نحوه مدیریت در استان سوالاتی را مطرح کردند که وزیر آموزش و پرورش به این سوالات پاسخ داد.

حاجی پور اظهار کرد: محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد درخصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، عدم اجرای طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش، اجرای ناقص قانون رتبه بندی معلمان و تغییرات غیرمنطقی در ستاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس از وزیر آموزش سوالات خود را مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر، دو هفته فرصت به این وزارتخانه برای ارائه مستندات داده شد.

وی یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار درباره علت تعلل بیش از حد مسئولان وزارت بهداشت برای آماده سازی و راه اندازی پارک علم و فناوری غرب استان تهران در شهرستان ملارد سوال خود را از وزیر بهداشت مطرح کرد و  مقرر شد فرصتی یک ماهه برای ارائه گزارش عملکرد در این خصوص به نماینده سوال کننده داده شود.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد در پایان جلسه امروز نیز عبدالجلال ایری نماینده کردکوی و ترکمن از وزیر بهداشت درخصوص انتصاب روسای دانشگاه‌ها و فرآیند قانونی این مهم با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوالی را مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر مقرر شد مستندات دراین خصوص به نماینده سوال کننده ارائه شود.