شیراز-ایرنا-شهردار لار با بیان اینکه تعمیر و مرمت خانه محمودی در حال اجراست،گفت:این اثر به همت شهرداری و با همکاری دوستدارن میراث،در حال تعمیر و مرمت است.

  نواز شریفی لاری روز سه شنبه در این باره افزود: در سال گذشته ضلع جنوب شرقی این بنا که شامل آشپزخانه، راه پله، پشت بام و دیواره بوده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری، مرمت و مقاوم سازی شده است.

شهردار لار ادامه داد: ضلع جنوبی این بنا که در سال ۱۳۶۰ توسط مالک، به سبک جدید بازسازی شده بود؛ در حال حاضر با دست توانای استادکاران و پیشکسوتان مرمت در لارستان، مقاوم سازی شده و مجموعه ساختمان واقع شده در این بخش نیز به سبک سنتی در حال مرمت و بازسازی است.

شریفی لاری، مجموعه اعتبار این بخش را از آغاز سال جاری تا کنون، ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

به گفته وی، مرمت و بازسازی نمای دیوار کل این بنای تاریخی به سبک سنتی و همچنین کف سازی کامل مجموعه از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

خانه محمودی در شهر لار خانه‌ای است که متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره  ثبت ۸۶۷۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و اکنون در مالکیت شهرداری لار قرار دارد.

خانه محمودی لار؛ شامل ۱۳ اتاق، ۳ سرداب، ۳ حیاطِ زاویه، مرکزی و آشپزخانه، اتاق شاه‌نشین، آشپزخانه‌های خشک و تر، حوض چاکده، حوض کشکولی، باغچه، درهای اندرونی و بیرونی، بادگیر، نورگیر، سردر و… است.

شهرستان لار در فاصله ۳۳۷کیلومتری شیراز قرار دارد.