آبادان - ایرنا - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پنج بیماری دامی شامل آبله، تب برفکی، هاری، پی پی آر و شاربن در ۲ سال آینده ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد آقا میری در جریان مانور ملی محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم که در شادگان برگزار شد، افرود: سازمان دامپزشکی بنا دارد که پنج بیماری دامی در کشور اعم از آبله، تب برفکی، هاری، پی پی آر و شاربن را طی ۲ سال ریشه کن کند.

وی به ترویج و آموزش نیز اشاره کرد و گفت: باید به جای واکسیناسیون دامداران خود را آموزش دهیم که چه اقداماتی انجام دهند تا دامشان به بیماری مبتلا نشود و خودشان نیز درگیر بیماری نشوند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برگزاری مانور ملی محرومیت زدایی اظهار داشت: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای جهاد سازندگی، جهاد دامپزشکی در سازمان دامپزشکی کشور احیا شد، که در یک سال اخیر مانور ملی محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم در ۱۵ استان کشور برگزار شد.

 وی بیان کرد: در راستای ادامه این مانور نیز از امروز ۲۷۰ نفر در قالب ۵۴ اکیپ جهادی در استان خوزستان کار واکسیناسیون و آموزش پیشگیری را آغاز کردند و تا سه روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

آقامیری گفت: ارائه خدمات در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته، بالا بردن سطح کیفیت امنیت غذایی و بهداشت عمومی، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و واگیردار دامی، آموزش و ترویج عشایر استان، پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی و همراه ویزیت رایگان از اهداف اجرای این مانور است.

وی افزود: امتیازاتی برای جهادگران حوزه دامپزشکی در نظر گرفته شده تا برای دریافت پروانه داروخانه، بیمارستان و مجتمع‌های درمانی از این امتیازات استفاده کنند.