بندرعباس - ایرنا - براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه هرمزگان در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی ایران از بین ۷۴ دانشگاه جامع کشور رتبه ۴۷ را بدست آورد و پایین‌تر از دانشگاه‌های فسا، دامغان، ایلام، بجنورد و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان قرار گرفت.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه هرمزگان در شاخص آموزش نمره ۸۹ و ۹ دهم، پژوهش ۳۶ و ۴۶ صدم، فناوری و نوآوری ۳۶ و هفت صدم، بین‌المللی سازی ۱۵ و ۲۳ صدم، اثرگذاری اقتصادی ۴۲ و ۷۹ صدم و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات نمره ۵۸ و ۷۳ صدم گرفت.

همچنین این دانشگاه در بین ۹۹ دانشگاه حاضر در این رتبه بندی رتبه ۵۷ را دارد که نمره آن در شاخص آموزش ۷۹ و ۷۶ صدم، پژوهش ۴۵ و ۱۵ صدم، فناوری و نوآوری ۳۴ و ۹ دهم، بین‌المللی سازی ۱۳ و ۸۷ صدم، اثرگذاری اقتصادی ۴۰ و ۹۷ صدم، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات هم ۵۴ و هفت صدم است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) رتبه دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خالی گذارده است.

براساس اطلاعیه این پایگاه، محاسبات امتیاز دانشگاه‌ها در شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها همگی براساس داده‌های خام هر دانشگاه و روابط مشخص آماری است و نمرات نمایش داده شده روی سایت نمره‌های نرمال شده و درنهایت نمایش داده شده از ۱۰۰ است، بنابراین محاسبه نمره کل براساس امتیاز هر یک از معیارها امکان‌پذیر نیست.