بوشهر - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس نظر کارشناسان و تیم‌های ارزیاب این سازمان بارش باران و تگرگ در هفته گذشته، ۱۹۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

شاپور رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: درجریان این بارندگی‌ها که روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه در سطح استان بوشهر اتفاق افتاد و منجر به سیل، توفان و تگرگ شد، یکهزار هکتار محصولات، زیرساخت‌ها و گلخانه ها در شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی، گناوه و دیلم خسارت دید. 

وی با بیان اینکه عمده محصولات آسیب‌دیده‌ استان بوشهر گوجه فرنگی، کنجد و فلفل بوده است، تاکید کرد: به‌طور معمول بیمه خسارت‌های جانی و مالی را در حوادث متقبل می‌شود اما برخی محصولات کشاورزی نظیر گوجه‌فرنگی قابلیت بیمه شدن ندارند، از این رو گزارش میزان خسارت به وزارت جهادکشاورزی و سازمان مدیریت بحران ارسال شده است تا تصمیم‌های لازم گرفته شود.

رضایی در باره این ادعا که کشاورزان شهرستان دشتستان از بارش تگرگ بی‌اطلاع بودند، بیان کرد: با توجه به اینکه هواشناسی نمی‌تواند زمان و مکان بارندگی را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند از این رو کشاورزان این استان نتوانسته بودند اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: دولت در راستای جبران خسارت کشاورزان به اجرای پروژه‌های عمرانی و امهال تسهیلات بانکی می‌پردازد اما ممکن است کمک‌های بلاعوض هم صورت بگیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این سازمان به منظور حرکت هدفمند به سمت کشاورزی دانش بنیان، سرمایه گذاری و بسترسازی برای پیشرانی فناوری در کشاورزی و بهره مندی از مدیریت علمی و روش های فناورانه، رفع وابستگی در کالاهای اساسی کشاورزی و نهاده های دام و طیور از سرمایه‌گذاران در حوزه شیلات و آبزیان، تولیدات دامی، تولیدات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و غذایی حمایت لازم انجام می‌ دهد.