تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

قشم - ایرنا - کودکان قشمی به همراه والدینشان عصر (پنجشنبه نوزدهم آبان ۱۴۰۱) در کنار سواحل فیروزه ای خلیج فارس با برگزاری جشن بادبادک ها روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه را جشن گرفتند.

میرداد میردادی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری این جشن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره شرایط انتخاب نفرات برتر جشن بادبادک ها افزود: ملاک برتری شرکت کنندگان در این مسابقه دوام بیشتر بادبادک ها در هوا، زیبایی در طراحی بادبادک ها و حرکات نمایشی آنها در آسمان خواهد بود و در پایان به نفرات برتر هر رده سنی جوایزی اهدا می شود.

وی توجه به تنوع، نشاط و خلاقیت در روحیه، نگرش و فکر کودکان به ویژه دانش آموزان و ارتباط آنها با علم در خدمت صلح و توسعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بدین منظور قرار است در آینده مکان های را به محل برگزاری جشنواره ها و دستاوردهای گروهی و مردمی در جزیره قشم اختصاص دهیم.

شهردار قشم هدف از برگزاری جشن بادبادک ها در ساحل سینما دریای جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس را ایجاد شور و هیجان در میان نوباوگان قشمی و والدین آنها عنوان کرد.

اجرای برنامه نمایشی، برپایی ایستگاه‌های متعدد نقاشی و گریم صورت، ایستگاه بازی، نمایشگاه آثار نقاشی بچه‌ها و پرواز بادبادک ها از دیگر برنامه های این مراسم در ساحل سینما دریای قشم بود.

این جشن همراه با برنامه های شاد و متنوع از سوی شورای اسلامی شهر قشم، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، سازمان منطقه آزاد، موسسه فرهنگی قرآن و عترت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.