تهران- ایرنا- نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گفت که بسیاری از جمهوریخواهان فکر می کنند که بحران آب و هوایی فریبکاری و حقه بازی است.

به گزارش ایرنا، نشریه ایندیپندنت نوشت: پلوسی در میزگردی در چارچوب اجلاس آب و هوایی Cop۲۷ در شرم الشیخ مصر گفت که جمهوریخواهانی که بحران آب و هوایی را حقه بازی می دانند، باید با آن کنار بیایند.

وی افزود: دشوار می توان گفت که چگونه انتخابات میان دوره ای کنگره بر اقدامات آمریکا در خصوص تغییرات آب و هوایی تاثیر خواهد داشت.

پلوسی افزود: وقتی «کتی کاستور» نماینده دموکرات طرح خود درباره بحران آب و هوایی را در صحن مجلس به بحث گذاشت، همکاران [جمهوری‌خواه] ما گفتند «چرا این بحث را انجام می‌دهیم، بحران آب‌ وهوایی وجود ندارد، همه این ها یک فریب است. باید از آن عبور کنیم».

روزنامه گاردین نیز در همین ارتباط نوشت: «پلوسی در این میزگرد با اشاره به اختلافات دموکرات ها و جمهوریخواهان گفت که ما باید همه کودکان را نجات دهیم، این یک مساله اخلاقی است. ما نمی توانیم در این مورد اختلاف نظر سیاسی داشته باشیم. نیاز و فوریت این مساله به اندازه کافی روشن است».

این روزنامه افزود: این احتمال وجود دارد که کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان مانع هرگونه لوایح آب و هوایی بیشتر یا کمک مالی برای کشورهای در حال توسعه شود. کتی کاستور رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان در امور بحران آب و هوا نیز که در کنار پلوسی صحبت کرد، گفت که جمهوری‌خواهان در صورت کسب قدرت، این کمیته را «ملغی» خواهند کرد.