حمیدرضا خانمحمدی، روز جمعه در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس پیشران نظام آموزشی است، افزود: یکی از دستگاههایی که تغییر نگاه حکمرانی را باید دنبال کند، نوسازی مدارس است و این مجموعه باید مصممتر و هدفمند در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی عمل کند.
وی با تاکید بر احیای فعالیتهای جهادی در مدارس، اظهار داشت: در بحث مدرسهسازی، مدرسهیاری و تعمیر نگهداری فضاهای آموزشی باید در بین اولیاء دانشآموزان انگیزه مشارکت را افزایش داد و از حضور افراد صاحب فکر و ایدهپرداز انقلابی بیش از پیش بهره گرفت.
اتمام کار ساخت مدرسه، آغاز حیات تعلیم و تربیت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه اتمام کار ساخت مدرسه، آغاز حیات تعلیم و تربیت است، گفت: فضاهای آموزشی که تاثیر مثبتی در آموزش و یادگیری دانشآموزان دارند؛ علاوه بر مقاوم بودن در برابر حوادث غیرمترقبه باید به بهترین وسایل کمک آموزشی مجهز باشند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، با تاکید بر اینکه رشد و تعالی کشور مرهون آموزش و پروش است، افزود: جهاد در راه ساخت کلاسهای درس به معنی فراخوان دانشآموزان برای تحصیل علم و تربیت است.
وی آموزش و پرورش را بارزترین نمود سرمایهگذاری نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: پیشرفت و توسعه کشور در همه زمینهها با نقشآفرینی این نهاد مقدس محقق شدنی بوده و باید اهتمام ویژه ای به آموزش و پرورش کرد.
امام جمعه تبریز، نوسازی مدارس را از ضرورتهای کشور اعلام کرد و گفت: توجه به طراحی داخلی و متناسبسازی فضای آموزشی با مقطع تحصیلی دانشآموزان و روحیه آنها باید در نوسازی و بهسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام آلهاشم، با تاکید بر تکریم و توجه به خیران مدرسهساز گفت: دغدغههای افرادی که به مدرسهسازی عشق میورزند را باید رفع کرد تا برای ادامه کار ساخت فضاسازی آموزشی و پرورشی دلگرم شوند.
وی یادآوری کرد: برای تقویت روحیه دانشآموزان و کاهش استرس آنها باید محیط مدارس درختکاری و گلکاری شود.